SanDan

Scandinavians

4,816 posts in this topic

I didn't think that Finland was in Scananavia............

And this is a problem for you because...??? I don't see how your comment is relevant. I could have started this thread for people from the Nordic countries but Scandinavia is a more familiar word for many people. Anyone from Finland, Sweden, Norway, Denmark and Iceland is more than welcome to come and join the discussion in either English or any of the native languages spoken in those 5 countries. I figured it'd be nice to have a "meeting place" for people from the Nordic countries, their (future) spouses and perhaps a few visitors, as well.

Ofcause Finland is welcome here. :thumbs: I actually am proud that so many Nordic people is in here anyway. Bad comments is always around SanDan.

usa01.gif

Mike and Anettedk04.gif

03-07-07 Anette arrived in San Diego on a K-1 Visa

04-04-07 Married in Las Vegas

lovebirds.gif

AOS

06-01-07 Mailed AOS/AP to NBC

06-12-07 Recieved NOA by mail for AOS

07-10-07 Biometric appointment for AOS

08-03-07 AOS touched after they recieved RFE

08-14-07 Approval notice on AP is sent

08-18-07 Approval notice on AP recieved

09-07-07 Recieved Interview date by mail

10-23-07 AOS Interview / Approved

10-24-07 Card production ordered

10-29-07 Welcome Letter recieved

11-02-07 Greencard recieved

Remove Condition

08-05-09 Mailed I-751 to CSC

08-10-09 NOA1 Receipt date

08-15-09 Recieved NOA1 by mail

08-20-09 Recieved BIO date by mail

09-04-09 Biometric Appointment

09-08-09 Touch

11-25-09 Card production ordered

12-03-09 Approval Letter recieved

12-04-09 Greencard recieved

Filed: Timeline
I didn't think that Finland was in Scananavia............

And this is a problem for you because...??? I don't see how your comment is relevant. I could have started this thread for people from the Nordic countries but Scandinavia is a more familiar word for many people. Anyone from Finland, Sweden, Norway, Denmark and Iceland is more than welcome to come and join the discussion in either English or any of the native languages spoken in those 5 countries. I figured it'd be nice to have a "meeting place" for people from the Nordic countries, their (future) spouses and perhaps a few visitors, as well.

Ofcause Finland is welcome here. :thumbs: I actually am proud that so many Nordic people is in here anyway. Bad comments is always around SanDan.

Indeed!

Besides me as most here, came to this forum searching for advice and help or to give in case we know some information. But not to argue about nationalities. I live in Sweden and is amazing to see the good communication and neighboring there is between all the Nordic countries.

I thank you all, for admitting me as Swiss in the Scandinavian forum.

Now regarding the PC police certificate:

I was told in another forum that it is optional for the K1 visa (which is the one I am dealing with now) but when I make the next step after the marriage, then IT will be asked and this time wont be optional.

If it is optional (and somebody corrects me if it is not for the K1) Then i will present the Swedish PC, which is so easy to get through internet, I got it already. Well then... I think i should begin planning a trip to Mexico next year after marry, to visit relatives and friends and... to get that famous or infamous PC!

Saludos amigos!

Luciana

Luciana,

having the police certificate(s) at the time of your K1 interview was a requirement when I had my interview. Since the Mexican police certificate appears to be hard or impossible (?) to obtain I would suggest contacting the consulate you will be going through to get a definite answer as to whether it's needed or not.

And Swiss or not, you live in Sweden. Welcome aboard ;)

3dflags_fin0001-0001a.gifSanna and Daniel's journey3dflags_usa0001-0001a.gif

December 13, 2007 - I-751 submitted to NSC (removing of conditions fun begins...)

December 22 - Received a rejection notice because the form was not "properly signed". Package itself was not returned.

January 1, 2008 - Received packet back from CSC. They are requesting we resubmit the packet (which is already organized by CSC) with a properly signed form.

January 2 - Packet resubmitted to California.

January 12 - NOA1 received (dated 01/07/2008)

January 19 - Biometrics appointment notice received (dated 01/15/2008)

February 1 - Biometrics

March 11 - Approved! Card production ordered (notified via e-mail).

March 20, 2008 - New card arrived in the mail :)

Done until 2018 :)

For more details including K1 and AOS journies check out "Our story" in my profile =)

Yo Scandos and Nordos...

Our online case status was updated yday...i.e. we were "touched". And NOT b/c of a RFE call or an NOA1 being sent out.

i just wanna :girlwerewolf2xn:

This could be it...

lycka till, viel gluck, bonne chance, onnea matkaan....

Yo Scandos and Nordos...

Our online case status was updated yday...i.e. we were "touched". And NOT b/c of a RFE call or an NOA1 being sent out.

i just wanna :girlwerewolf2xn:

This could be it...

lycka till, viel gluck, bonne chance, onnea matkaan....

I am a kind of nervous these days. My AOS interview is this tuesday Oct 23 :o

usa01.gif

Mike and Anettedk04.gif

lovebirds.gif

AOS

Remove Condition

09-08-09 Touch

Sanna,

mulla on haastattelu 31pv tätä kuuta, voitko kertoa paljon todisteita sinne tarvii ottaa mukaan suhteesta? Aattelin ottaa mukaan ainoastaan häätodistuksen ja 33 kuvaa miestä (3wee ajalta) joista ehkä 1/3 osa on hääkuvia. Riittääkö se, vai tarviiko (ja kannattaako?) mun tulostaa isoja nippuja sähköpostia? En hirveen mielelläni antaisi viranomaisille meidän henkilökohtaisia viestejä edes vilkaistavaksi :wacko:. Puhelinlasku on aika usein niin pieni etten oikeen ole varma sen hyödystä...

fi1.gif L & R nh1.gif

10/15/04 Met online

03/15/05 Met IRL

12/25/05 Got engaged

06/06/06 Got married

USCIS: I-130 Process

02/16/07 I-130 sent to VSC

02/21/07 NOA1 from VSC

02/24/07 Touched, check cashed

05/11/07 Touched, transferred from VSC to CSC

05/14/07 Touched

05/15/07 Touched

05/22/07 Touched, pending at CSC

05/23/07 Touched

06/07/07 NOA2 from CSC

06/08/07 Touched, approval notice sent

NVC: CR-1 Process (used James' NVC Shortcuts v2.0)

06/22/07 NVC received and case number HLS2007****** assigned

07/09/07 DS-3023 and I-864 fee bill generated

07/10/07 DS-3023 e-mail and I-864 payment sent

07/20/07 DS-3023 e-mail and I-864 payment accepted

07/23/07 IV fee bill and I-864 package generated

08/02/07 IV fee bill and I-864 package (08/01) received

08/02/07 IV payment and I-864 package sent

09/09/07 IV payment and I-864 package (08/14) accepted

09/10/07 DS-230 generated

09/12/07 DS-230 sent

09/17/07 DS-230 accepted

09/25/07 NVC complete

10/01/07 NVC forwards case to Helsinki

Embassy: CR-1 Process

10/08/07 Embassy received

10/10/07 Packet 3 received

10/11/07 Packet 3 sent

10/16/07 Packet 4 received

10/18/07 Medical

10/31/07 Interview date (rescheduled from 10/22)

11/03/07 Visa received

11/28/07 US Entry (POE: Boston)

01/19/08 Wellcome letter received

01/22/08 Green card received

USCIS: I-751 Process

08/30/09 Ninety day window opens

09/29/09 I-751 sent

Anette, good luck to your interview! I'm sure you'll pass with flying colors :star: Let us know how everything went.

Stabu, mun haastattelussa se haastattelija oli kiinnostunut lähinnä valokuvista. Se jopa kyseli niistä yhtä sun toista. Niin että ota vaan kasa kuvia messiin ja mielellään sekä Suomessa että NH:ssa otettuja. Niillä on kyllä siellä kaikki teidän hakemuksen mukana lähetetyt todisteet, mutta jos sulla on esmes boarding passeja/kopioita lentolippujen kuiteista tai matkasuunnitelmista, meilejä ja se puhelinlasku niin hyvä. Ja vihkitodistus ois tietty jees kuten myös esim. kopiot sormusten ja hääpuvun kuiteista. Ja sit jos teillä on vaikka häälahjojen mukana saatuja kortteja tai muuta postia, jossa näkyy molempien nimi. Onko teillä yhteistä pankkitiliä tai näkyykö veropapereissa molempien nimet? Kaikki viralliset paprut, joissa näkyy teidän molempien nimet on varmaankin hyviä todistuskappaleita. Teidät molemmat teidän yhdessäolon aikana tunteneiltä ihmisiltä vois kanssa pyytää kirjettä tms. Tossa nyt oli ainakin muutama idea. Mitä todistusaineistoa te laitoitte hakemuksen mukaan? Jos laitoitte hakemuksen mukana ison kasan todisteita messiin niin älä turhaan hikoile ittees nestehukan partaalle. On kuitenkin parempi olla ylivarustautunut kuin ajatella, että haastattelu on helppo nakki. Kunhan toimitat konsulaattiin kaikki niiden pyytämät paprut niin :thumbs: Kovasti onnea vaan sun Halloweenhaastatteluun! Riipusta sitten raporttia haastattelun jälkeen. Missäs oot muuten piileskellyt?

Sanna

December 13, 2007 - I-751 submitted to NSC (removing of conditions fun begins...)

December 22 - Received a rejection notice because the form was not "properly signed". Package itself was not returned.

January 1, 2008 - Received packet back from CSC. They are requesting we resubmit the packet (which is already organized by CSC) with a properly signed form.

February 1 - Biometrics

For more details including K1 and AOS journies check out "Our story" in my profile =)

Stabu, mun haastattelussa se haastattelija oli kiinnostunut lähinnä valokuvista. Se jopa kyseli niistä yhtä sun toista. Niin että ota vaan kasa kuvia messiin ja mielellään sekä Suomessa että NH:ssa otettuja.

No, mulla on lähinnä valokuvia. Laskin ni niitä on 34 joista 11 on hääkuvia. Ne kuvat on otettu Suomessa, NH:ssa, Kansasissa ja Coloradossa eli vaihtuvuutta niissä kyllä on :). Mukana on myös yksi mun perheestä otettu kuva sekä yksi kuva Rochellen veljenpojista ja yksi kuva Rochellen kavereista. Kyllä niistä kuvista pystyn kertomaan aika paljon kun ne on nyt kronologisessa järjestyksessä ja tiedän missä mikin on otettu.

Niillä on kyllä siellä kaikki teidän hakemuksen mukana lähetetyt todisteet,

...eli toisin sanoen niillä ei ole mitään todisteita meistä :(. Me lähetettiin hakemuksen mukana ainoastaan kolme alle a4 kokosta kirjettä, siinä se.

mutta jos sulla on esmes boarding passeja/kopioita lentolippujen kuiteista tai matkasuunnitelmista,

Oon onnistuneesti heittänyt kaikki boarding passit, lentolippujen kopiot, matkavakuutuslaput ym. pois mutta mun passissa on kyllä viis leimaa USA:sta eli voin todistaa että olen käynyt maassa ainakin viidesti viimeisen 3wee aikana. Toivottavasti siitä on edes jotain apua :wacko:?

meilejä ja se puhelinlasku niin hyvä.

Meilejä mulla on tallessa n. 550 sivua mutta niissä on aika paljon (sanotaan jopa pääosin) sellaista materiaalia jota en kyllä konsulaatille näyttäisi (jossa kritisoidaan mm. USA:n nykyhallintoa ja huumeiden vastaista sotaa ja tuollasta) :(. Oon miettiny et jos koitan sieltä loppupäästä alkaa läpikäymään sitä niin voin saada sieltä ehkä 30-sivua purettua suht. helposti sellasta materiaalia jossa puhutaan tyyliin taloista, perheestä, lemmikeistä ja tollasista asioista...

Ja vihkitodistus ois tietty jees kuten myös esim. kopiot sormusten ja hääpuvun kuiteista. Ja sit jos teillä on vaikka häälahjojen mukana saatuja kortteja tai muuta postia, jossa näkyy molempien nimi.

Vihkitodistus meillä kyllä on :). Valitettavasti mun tapana on ollut heittää kaikki pois jos olen epävarma tarvitaanko kyseistä lappua tulevaisuudessa. Eli toisin sanoen, mulla ei ole oikein minkäänlaisia lappuja :(. Sormuksen kuittikopiot mulla on tallella, joten ne vois ottaa mukaan... Meen sormukset makso yhteensä yli 3000e joten niistä luulis olevan hyötyä. Me ei saatu häälahjaksi kun vähän rahaa kun meistä ei kumpikaan kuulu kirkkoon ni häät oli pienet ja ne pidettiin maistraatissa. Me ollaan saatu yksi hääkutsu joka on osoitettu meille molemmille mutta mä oon heittänyt senkin pois :cry:.

Onko teillä yhteistä pankkitiliä tai näkyykö veropapereissa molempien nimet?

Meillä ei ole yhteisiä pankkitilejä :(. Mun verolapuissa ei lue kun mun nimi ja Rochellen verolapuissa lukee tiettävästi se, että mää olen olemassa, mutta mun tulot ei vaikuta pennin vertaa Rochellen verotukseen :(.

Kaikki viralliset paprut, joissa näkyy teidän molempien nimet on varmaankin hyviä todistuskappaleita.

Valitettavasti näitä virallisia papruja ei ole :(.

Teidät molemmat teidän yhdessäolon aikana tunteneiltä ihmisiltä vois kanssa pyytää kirjettä tms.

Noita ei kyllä ehdi saamaan enää kun haastattelu on 8pv päästä. Tosin meen todistusaineisto koostu ainoastaan kolmesta kirjeestä, joten niitä kirjeitä on kai tarpeeksi? Muuta ei sitten olekaan :(.

On kuitenkin parempi olla ylivarustautunut kuin ajatella, että haastattelu on helppo nakki. Kunhan toimitat konsulaattiin kaikki niiden pyytämät paprut niin :thumbs: Kovasti onnea vaan sun Halloweenhaastatteluun! Riipusta sitten raporttia haastattelun jälkeen.

Jooh, mä aloin jostain syystä kuvitella et haastattelussa ei ois mitään pulmia mut tosiaan parempi olla varautunu. Olis hyvä jos omiin luonteenpiirteisiin kuuluis kaiken säästäminen, mut valitettavasti mun luonteenpiirteisiin kuuluu kaiken (mahdollisesti tarpeettoman) pois heittäminen :(. Tämä on nyt vähän ongelmallista kun kerrankin niistä lapuista olis hyötyä :(.

Missäs oot muuten piileskellyt?

Oon ollu poissa VJ:stä koska LaL sensuroi mun yhden offtopic postauksen. Se postaus sisälsi kaksi vitsiä tekopyhistä ihmisistä (toinen kerto papista ja toinen poliittisesta korrektivisuudesta) sekä vähän sarkasmia maamiinoista ja Molotov koktaileista. Se viesti oli kaikin puolin kesy ja ystävällinen verrattuna suurimpaan osaan niistä viesteistä joita tuolla offtopic osiossa viljellään (sielä mm. haukutaan ja vittuillaan toisille jatkuvasti, eikä mun viesti tehnyt kumpaakaan). Noh, se viesti kuitenkin poistettiin suoraan (sitä ei edes editoitu tai mua vaan henk. koht. varotettu!) ja mulle ei kerrottu miksi se poistettiin (sanottiin vaan että se poistettiin), eli mulla ei oo tänä päivänäkään mitään aavistusta siitä mikä siinä mun viestissä oli niin väärin :(. Ton perusteella oon todennu, etten ilmeisesti saa postata mitään offtopic osioon tai vast. mikä saattaa tangeerata hiukankin jotain muuta kuin viisumiasioita (en tiedä itse edes mitä). Se mikä mua erityisesti ärsyttää tässä kohtelussa on se, että oon pitänyt käytännössä yksin pystyssä kahta IR-1/CR-1 threadia, jotka auttaa ihmisiä Timeliniensä kartoituksessa. Tämän lisäksi vastailin lähes päivittäin yksityisviesteihin jotka koski timelineä ja muutenkin koitin olla kaikille kiva ja ystävällinen :(. Ja silti mua sensuroidaan pienestä, eikä edes kerrota miksi, jonka vuoksi mulla ei edes ole käsitystä siitä mitä tein väärin :wacko:! Tän vuoksi en oo ollu VJ:ssä ja harkitsin kokonaan poistumista. Tulin sitten lopulta takaisin kun mua pyydettiin takaisin niissä Threadeissa joita päivitin, sekä sain tulvan privaviestejä. Lisäksi oon luvannu kertoa yhdelle Suomalaiselle lääkärintarkastuksesta ja on mahdotonta pistää privaviestiä ellei kirjaudu sisään.

fi1.gif L & R nh1.gif

10/15/04 Met online

03/15/05 Met IRL

12/25/05 Got engaged

06/06/06 Got married

USCIS: I-130 Process

02/16/07 I-130 sent to VSC

02/21/07 NOA1 from VSC

02/24/07 Touched, check cashed

05/11/07 Touched, transferred from VSC to CSC

05/14/07 Touched

05/15/07 Touched

05/22/07 Touched, pending at CSC

05/23/07 Touched

06/07/07 NOA2 from CSC

06/08/07 Touched, approval notice sent

NVC: CR-1 Process (used James' NVC Shortcuts v2.0)

06/22/07 NVC received and case number HLS2007****** assigned

07/09/07 DS-3023 and I-864 fee bill generated

07/10/07 DS-3023 e-mail and I-864 payment sent

07/20/07 DS-3023 e-mail and I-864 payment accepted

07/23/07 IV fee bill and I-864 package generated

08/02/07 IV fee bill and I-864 package (08/01) received

08/02/07 IV payment and I-864 package sent

09/09/07 IV payment and I-864 package (08/14) accepted

09/10/07 DS-230 generated

09/12/07 DS-230 sent

09/17/07 DS-230 accepted

09/25/07 NVC complete

10/01/07 NVC forwards case to Helsinki

Embassy: CR-1 Process

10/08/07 Embassy received

10/10/07 Packet 3 received

10/11/07 Packet 3 sent

10/16/07 Packet 4 received

10/18/07 Medical

10/31/07 Interview date (rescheduled from 10/22)

11/03/07 Visa received

11/28/07 US Entry (POE: Boston)

01/19/08 Wellcome letter received

01/22/08 Green card received

USCIS: I-751 Process

08/30/09 Ninety day window opens

09/29/09 I-751 sent

Pidan peukut ylhaalla sulle stabu ens viikoksi.

Joo postita lisatietoja sita mukaa kun on ensi viikosta.

Saa nahda missa tai mita kautta ma paasen tai joudun kaymaan noi lapi. Eli jos k3 mukaan ni Hell, jos noi muut ni sitten ei tarvitsisi Suomeen asti menna sen takia (loistava ajatus. Eli enhan ma paase Suomesta kotiin ennen kuin saa passin takaisin... + siihen kun lisaa lekurit ja jonotukset ja postin jonotukset tms niin varmaan menee siihen etta joudun pyytamaan 2 viikkoa palkatonta lomaa sita varten? Palkallisia lomia ei huvita viettaa Suomesa, varsinkaan jos on talvi). toivottavasti paikallisesti taalla ne hoitaa noi paperisodat nopeammin lapi ...

USAn Suomalaisten Foorumi <-- online place for the Finnish in US

Blog

938 days to get K-3.

AOS approved on day 1304.

Stabu,

sorry vaan tämmönen pikaviesti kun oon niin väsy (remonttireiskat mesusi niin kovasti koko päivän etten saanut nukuttua ja oon illat/puoli yötä töissä...). Pakko vaan kommentoida sitä sun sensuuriasiaa. Älä turhaan ota nokkiis. Ehkä Lal vaan yritti välttää potentiaalista draamaa. Itse oon Lalin kanssa kamuja ja chättäillään aika usein mesessä. Se on tosi hyvä tyyppi. Mun ei kyl näitä tän palstan modeja käy kateeks... Juu että älä nyt yhden viestin sensuroinnista vihastu niin kovasti, että hylkäät koko saitin. Meitsi ainakin tykkää jutskata suomeksi eikä meitä suomea taitavia täällä montaa ole, siis ainakaan niitä, jotka jaksaa riipustaa tähän ketjuun ;)

cartaverde, passin saa kyllä takaisin muutamassa päivässä. Jos laskee päivät yhteen lääkärin tarkastuksen tulosten odottamisesta viisumin saamiseen niin kyllähän siinä kieltämättä jokunen tovi vierähtää. Ja palkaton loma ei tosiaan ole kovin inspiroiva ajatus...mutta on se toisaalta sitten sen arvoista, vaikka vähän itkettäiskin :hehe:

Sanna

February 1 - Biometrics

Filed: Timeline
Luciana,

having the police certificate(s) at the time of your K1 interview was a requirement when I had my interview. Since the Mexican police certificate appears to be hard or impossible (?) to obtain I would suggest contacting the consulate you will be going through to get a definite answer as to whether it's needed or not.

And Swiss or not, you live in Sweden. Welcome aboard ;)

Thank you for your answer SanDan,

I am working on that police certificate, I see that almost every body is getting the NOA2 already, so soon will be my turn too!

And when the time comes, I want to be ready with all my documents.

Luciana

Our AOS is approved today:dance: :dance::dance:

usa01.gif

Mike and Anettedk04.gif

lovebirds.gif

AOS

Remove Condition

09-08-09 Touch

Congrats to both Johnnie Oz and Anette :dance::thumbs::star:

February 1 - Biometrics

Didn't find the answer you were looking for? Ask our VJ Immigration Lawyers.