Jump to content
TBoneTX

French/American Couples - Part III - 2014

 Share

1,536 posts in this topic

Recommended Posts

Filed: AOS (pnd) Country: France
Timeline

Let's keep in mind that the embassy is a two step process. First a person collect all the forms and all the proofs you can provide and THEN someone else aprove or not your visa. My opinion is, that the I-134 is not compulsary, it's just a huge proof of your ongoing relationship. If you have the salary of your fiance, his/her W2, it means something.

In my experience, at the end of the first part (colecting forms) the women asked me if I had any other things to provide to our case. I guess that the I-134 is one of the huge proof of ongoing relationship. Let's also keep in mind that it's a small form, that you will need these informations for the AOS, so do it, it does take much time...

I plan on doing it anyway. I just don't know why they didn't mention it on the checklist and it was never asked for in a 2015 interview.
Link to comment
Share on other sites

Filed: IR-1/CR-1 Visa Country: France
Timeline

I plan on doing it anyway. I just don't know why they didn't mention it on the checklist and it was never asked for in a 2015 interview.

At the interview, we had to bring corrections of I-864 AOS and other documents, and they did not even ask for these. We had to remind them that the NVC validated the case but that we needed to provide additional stuff.

but.. they asked for docs not required in the NVC letter:

- updated birth certif

- updated police record

- updated pictures (if we wanted)

Wait wait wait! On parle le meme language la on dirait??? ;)

Maybe... on parle vraiment le meme langage toi aussi tu reves d'une ESP viper baritone ou d'une PRS Tremonti (encore trop cheres pour moi)

Congrats!! :)

Ils t'ont laisse rentre 45 min en avance ?! Il me semblait que 20-30min, c'etait le max. Ou alors t'as attendu dehors ?

non, on a fait la queue devant les gardes et il y avait 3 personnes devant.

Le mieux est d'arriver 45 min en avance et de poireauter devant les gardes.

On est sur de passer premiers et a 14h30 c'est plie...

sinon compter +30 min par place derriere le 1er)

(en gros, si tu arrives 10eme tu sors a 18h30 j'imagine !)

--Stupid

Click here for my Timeline Details

IR-1 Visa, filling from abroad (embassy: Paris, France), dates formats mm/dd/yyyy
08/19/2013 I-130 NOA1
10/05/2013 Alien# notification
02/13/2014 I-130 transferred to CSC
02/27/2014 I-130 NOA2
04/09/2014 -- NVC received + case number assigned
04/11/2014 -- Completed DS-261 online
04/14/2014 -- I-864(AOS) Bill Generated and paid
04/17/2014 -- DS-261 accepted
04/20/2014 -- IV bill invoiced and paid
07/08/2014 -- DS-260 completed online
07/14/2014 -- Sent I-864(AOS) Package
08/04/2014 -- NVC scan date (email)
08/21/2014 -- Checklist for AOS (missing 2013 tax info and missing IV civil docs)
08/22/2014 -- IV civil docs sent
09/08/2014 -- NVC scan date (email)
09/04/2014 -- AOS documents sent again !
09/11/2014 -- Checklist for civil docs (US marriage certificate wanted vs. FR one sent)
09/12/2014 -- US marriage certificate sent
09/17/2014 -- NVC scan date (email)
11/28/2014 -- Case Complete
01/05/2015 -- Medical
01/06/2015 -- Interview
01/13/2015 -- Visa in Hand
04/28/2015 -- POE

Link to comment
Share on other sites

Filed: K-1 Visa Country: France
Timeline

I also prepared all the I-134 related paperwork but they did not ask for it. When the agent asked if I had additional proof I wanted to submit I gave it to her but she said they did not need it and she did not take it. It certainly depends on the agent you are talking to.

Link to comment
Share on other sites

Filed: IR-1/CR-1 Visa Country: France
Timeline

VISA in hand !

--Stupid

Click here for my Timeline Details

IR-1 Visa, filling from abroad (embassy: Paris, France), dates formats mm/dd/yyyy
08/19/2013 I-130 NOA1
10/05/2013 Alien# notification
02/13/2014 I-130 transferred to CSC
02/27/2014 I-130 NOA2
04/09/2014 -- NVC received + case number assigned
04/11/2014 -- Completed DS-261 online
04/14/2014 -- I-864(AOS) Bill Generated and paid
04/17/2014 -- DS-261 accepted
04/20/2014 -- IV bill invoiced and paid
07/08/2014 -- DS-260 completed online
07/14/2014 -- Sent I-864(AOS) Package
08/04/2014 -- NVC scan date (email)
08/21/2014 -- Checklist for AOS (missing 2013 tax info and missing IV civil docs)
08/22/2014 -- IV civil docs sent
09/08/2014 -- NVC scan date (email)
09/04/2014 -- AOS documents sent again !
09/11/2014 -- Checklist for civil docs (US marriage certificate wanted vs. FR one sent)
09/12/2014 -- US marriage certificate sent
09/17/2014 -- NVC scan date (email)
11/28/2014 -- Case Complete
01/05/2015 -- Medical
01/06/2015 -- Interview
01/13/2015 -- Visa in Hand
04/28/2015 -- POE

Link to comment
Share on other sites

Filed: Citizen (pnd) Country: France
Timeline

VISA in hand !

Way to go stupid! :D

When do you leave?

Can't wait to get there too so I can celebrate properly with a 1974 Mark I Fender Rhodes piano_man-1252.gif

Edited by california_luv
 

I am the beneficiary.
USCIS
12/20/2013 ... I-130 sent from France to Chicago lockbox
12/23/2013 ... I-130 received
12/27/2013 ... NOA1 email received
01/07/2014 ... I-797C receipt received: Nebraska Service Center, Priority Date: December 23, 2013
06/06/2014 ... "Alien Registration Number Change" email received
07/23/2014 ... e-Request filed. 7 months since NOA1!!!
08/07/2014 ... e-Request response: Security checks still pending
09/15/2014 ... After various requests NSC email received stating that petition is "assigned to an officer" ... Going on 9 months since NOA1
09/24/2014 ... I-130 FINALLY APPROVED!!! ... After 9 months and 1 day
10/15/2014 ... Case shipped to NVC, three weeks after NOA2

NVC
10/28/2014 ... NVC received
11/18/2014 ... Case # and IIN assigned
12/02/2014 ... NVC welcome email received
12/31/2014 ... AOS and IV packages received at NVC - Scan Date
03/05/2015 ... 3 N/As - CASE COMPLETE!!!
03/11/2015 ... P4 email received

Consulate
04/15/2015 ... Interview - APPROVED!!!

POE

06/21/2015 ... Brooklyn Red Hook Terminal. Unbelievable feeling.

 

N-400

11/07/2020 ... Filed online

11/07/2020 ... Priority Date on paper NOA

06/05/2021 ... Biometrics appointment scheduled for 07/02/2021

07/02/2021 ... Biometrics done

09/15/2021 ... Interview .. APPROVED!!! Same day oath!

Link to comment
Share on other sites

Filed: K-1 Visa Country: France
Timeline

Yeah ! congrats !

My K1 journey​:

USCIS

I-129F Sent : 2014-02-25

I-129F NOA1 : 2014-03-04

-"On August 7, 2014, your address was changed relating to the I129F, PETITION FOR FIANCE(E) that you filed" : We called the USCIS, it was just a glitch, application is still pending".

I-129F NOA2 :2014-09-17

NVC

Packet 3 received : 2014-10-18

Packet 3 sent back : 2014-10-18

Packet 4 received : 2014-10-27

Interview date : 2014-11-26

Passport received : 2014-12-12

POE Boston : 2014-12-13

Got married on 12/22/2014 :dancing:

AOS

Package sent: 2015-01-05

NOA: 2015-01-08

Biometrics (Boston, MA): 2015-02-04

EAD received: 2015-03-06

Link to comment
Share on other sites

Filed: Citizen (pnd) Country: France
Timeline

Congrats !!

K-1 Visa Timeline AOS Timeline

- Aug 31st, 2011 - Mailed I-129F package - May 29th, 2012 - Mailed AOS/EAD/AP package

- Apr 13th, 2012 - Visa received - Aug 24th, 2012 - Green Card received

ROC Timeline

- May 19th, 2014 - Mailed ROC package to CSC

- Aug 8th, 2014 - Green Card received

N-400 Timeline

- Dec 29th, 2021 - Filed online. Got notice that biometrics will be reused.

- Now waiting...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Filed: K-1 Visa Country: France
Timeline

Bonjour à tous,

Je suis très contente pour vous tous qui recevez vos visas et cartes vertes. :dancing: J'y suis passée, et attendu un an alors si vous avez des temps réduits c'est vraiment super!

Je ne voudrais pas casser toutes les réjouissances de tout le monde mais j'en ai marre de parler sous un autre nom, dans une langue qui n'est pas la mienne et devoir essayer de tout comprendre.

Je n'ai pas non plus envie d'entendre : "Je te l'avais dit" car là n'est pas la question.

J'ai essayé tout mon possible pour faire en sorte que mon mariage marche mais je dois me rendre à l'évidence : c'est un enfer!

Je n'ai pas très envie de rentrer dans les détails, mais je vais le mettre à la porte avec toutes ses affaires.

Il abuse de moi verbalement, est méchant et profite littéralement de mon argent.

Je savais qu'il n'était pas argenté mais pas au point de vivre à mes crochets et ne pas se bouger pour gagner plus (il a une société). Je ne sais pas combien il gagne, il ne veut pas me montrer ses fiches de paies.

J'ai créé deux sociétés, une qui démarre très bien, l'autre que j'ai dû mettre en suspens par manque de temps mais à reprendre plus tard.

Je ne peux pas me permettre de repartir en France après tout l'argent que j'ai dépensé pour venir ici par amour.

Maintenant, je crève de peur. Peur d'être virée de ce pays parce que j'ai cassé l'engagement. Peur de me voir refuser la GC de 10 ans. Je n'avais pas rempli les tax returns l'an dernier à cause de tous les papiers à faire et j'avais peur aussi quand ils ont demandé mes relevés bancaires.

Bref, je ne sais pas quoi faire. Si seulement ils tenaient compte des femmes verbalement maltraitées mais je sais qu'ils diront que c'est juste irreconciliable je ne sais plus quoi sauf s'il me tabassait.

Je ne suis pas du genre à pleurnicher mais je pense aussi à mes gosses 18 et 21 dont une qui attend sa GC et à qui on a aussi fait des misères avec ses papiers et là elle attend toujours son permis de conduire malgré des rappels incessants sur le sujet.

Je suis fatiguée de parler anglais sur ce sujet, c'est pour ça que je poste ici. Si quelqu'un a des idées... Merci d'avance.


NOA1 August 6 2012
NOA2 April 16 2013

NVC April 22 2013

Packet 3 received May 25th 2013

Interview July 11th 2013

I'm not a reference between packet 3 and 4. Some papers were missing so things were delayed.

Approved
See Timeline for update

RFE another child to add delays the case

Green Card received 18 July 2014 Almost a year! :(

Link to comment
Share on other sites

Filed: K-1 Visa Country: France
Timeline

Bonjour à tous,

Je suis très contente pour vous tous qui recevez vos visas et cartes vertes. :dancing: J'y suis passée, et attendu un an alors si vous avez des temps réduits c'est vraiment super!

Je ne voudrais pas casser toutes les réjouissances de tout le monde mais j'en ai marre de parler sous un autre nom, dans une langue qui n'est pas la mienne et devoir essayer de tout comprendre.

Je n'ai pas non plus envie d'entendre : "Je te l'avais dit" car là n'est pas la question.

J'ai essayé tout mon possible pour faire en sorte que mon mariage marche mais je dois me rendre à l'évidence : c'est un enfer!

Je n'ai pas très envie de rentrer dans les détails, mais je vais le mettre à la porte avec toutes ses affaires.

Il abuse de moi verbalement, est méchant et profite littéralement de mon argent.

Je savais qu'il n'était pas argenté mais pas au point de vivre à mes crochets et ne pas se bouger pour gagner plus (il a une société). Je ne sais pas combien il gagne, il ne veut pas me montrer ses fiches de paies.

J'ai créé deux sociétés, une qui démarre très bien, l'autre que j'ai dû mettre en suspens par manque de temps mais à reprendre plus tard.

Je ne peux pas me permettre de repartir en France après tout l'argent que j'ai dépensé pour venir ici par amour.

Maintenant, je crève de peur. Peur d'être virée de ce pays parce que j'ai cassé l'engagement. Peur de me voir refuser la GC de 10 ans. Je n'avais pas rempli les tax returns l'an dernier à cause de tous les papiers à faire et j'avais peur aussi quand ils ont demandé mes relevés bancaires.

Bref, je ne sais pas quoi faire. Si seulement ils tenaient compte des femmes verbalement maltraitées mais je sais qu'ils diront que c'est juste irreconciliable je ne sais plus quoi sauf s'il me tabassait.

Je ne suis pas du genre à pleurnicher mais je pense aussi à mes gosses 18 et 21 dont une qui attend sa GC et à qui on a aussi fait des misères avec ses papiers et là elle attend toujours son permis de conduire malgré des rappels incessants sur le sujet.

Je suis fatiguée de parler anglais sur ce sujet, c'est pour ça que je poste ici. Si quelqu'un a des idées... Merci d'avance.

Mumu, t'es qu'une vieille chieuse et c'est entre autres à cause de toi que je ne viens plus sur ce forum.

Mais franchement je ne te souhaitais pas çà.

Faut que tu règles une chose après l'autre. Y a que comme çà qu'on arrive à se dépétrer d'une situation de ce genre.

1. Fous le dehors. Tu ne peux pas vivre et régler tes problèmes comme çà.

T'as acheté une maison, c'est chez toi ? Dis moi que vous n'avez pas acheté une maison à deux.

2. Règle le problème des impots. C'est pas aussi grave qu'en France de ne pas payer ses impots ici, tu peux faire une "amend".

Tu vas payer une taxe en plus c'est sûr et encore si tu expliques ton cas à l'IRS a mon avis, ils vont te l'enlever.

Si je comprends bien tu ne peux pas déclarer les impots 2013 "jointly" ? Il l'a fait lui séparément ?

Tant pis, fais le séparément.

3. Entame une procédure de divorce tout de suite ! Faut voir dans ton état si y a pas un pré-requis de vie séparée avant, par exemple chez moi il faut avoir vécu séparément au moins 6 mois avant de pouvoir divorcer.

C'est pour çà, fous le dehors tout de suite !

4. Tu peux tout a fait demander la carte verte de 10 ans en étant divorcée mais il faut que tu sois divorcée à ce moment là.

Donc c'est tout simple en fait, fous le dehors, entame une procédure de divorce le plus rapidement possible.

Et règle le problème des impots.

C'est les deux conditions pour toi pour passer le ROC.

Voila.

Last significant immigration event:

ROC: Approved : 04/17/2013

USCIS works in mysterious ways...

Link to comment
Share on other sites

Filed: J-1 Visa Country: France
Timeline

Bonjour a tous,

Bien que les derniers messages sur le topic "French/American Couples" parlent de divorce, dans notre cas, nous suivons le chemin inverse.

Depuis plus d'un an en couple et plusieurs mois de vie commune, nous avons decide de nous marier. Malheureusement, tout cela perd un peu de son charme a cause de l'immagration process, mais que voulez-vous, il n'existe pas de derogation a la regle.

Pour information, nous vivons tous les deux aux US et je suis actuellement a la fin de mon J1.

Nous avons commence a construire notre dossier. Toutefois, j'avais une question concernant les preuves de vie commune et bona fide du mariage:

Bien que nous vivons ensemble, la seule preuve a ce stade que nous puissions fournir est un contrat de location mentionnant nos deux noms ainsi que des photos. Les factures sont a mon nom, je ne fais pas parti de son assurance maladie (en ayant une moi-meme grace a mon contrat) et nous ne partageons pas de compte commun. Est-ce suffisant? Si non, quels documents pouvont nous joindre a notre dossier?

Merci pour votre aide.

Link to comment
Share on other sites

Mumu, t'es qu'une vieille chieuse et c'est entre autres à cause de toi que je ne viens plus sur ce forum.

Mais franchement je ne te souhaitais pas çà.

Faut que tu règles une chose après l'autre. Y a que comme çà qu'on arrive à se dépétrer d'une situation de ce genre.

1. Fous le dehors. Tu ne peux pas vivre et régler tes problèmes comme çà.

T'as acheté une maison, c'est chez toi ? Dis moi que vous n'avez pas acheté une maison à deux.

2. Règle le problème des impots. C'est pas aussi grave qu'en France de ne pas payer ses impots ici, tu peux faire une "amend".

Tu vas payer une taxe en plus c'est sûr et encore si tu expliques ton cas à l'IRS a mon avis, ils vont te l'enlever.

Si je comprends bien tu ne peux pas déclarer les impots 2013 "jointly" ? Il l'a fait lui séparément ?

Tant pis, fais le séparément.

3. Entame une procédure de divorce tout de suite ! Faut voir dans ton état si y a pas un pré-requis de vie séparée avant, par exemple chez moi il faut avoir vécu séparément au moins 6 mois avant de pouvoir divorcer.

C'est pour çà, fous le dehors tout de suite !

4. Tu peux tout a fait demander la carte verte de 10 ans en étant divorcée mais il faut que tu sois divorcée à ce moment là.

Donc c'est tout simple en fait, fous le dehors, entame une procédure de divorce le plus rapidement possible.

Et règle le problème des impots.

C'est les deux conditions pour toi pour passer le ROC.

Voila.

+1

Regarde aussi pour le programme VITA pour tes impôts

http://www.irs.gov/Individuals/Free-Tax-Return-Preparation-for-You-by-Volunteers

Bonne chance dans tout ça...

Link to comment
Share on other sites

Filed: K-1 Visa Country: France
Timeline

Ok merci Eastern et merci Boston pour les infos.

Tu pourras revenir sur ce forum, puisque c'est à cause de moi. Je te satisfais : je n'y reviendrai plus.

Je suis assez complaisante finalement.


NOA1 August 6 2012
NOA2 April 16 2013

NVC April 22 2013

Packet 3 received May 25th 2013

Interview July 11th 2013

I'm not a reference between packet 3 and 4. Some papers were missing so things were delayed.

Approved
See Timeline for update

RFE another child to add delays the case

Green Card received 18 July 2014 Almost a year! :(

Link to comment
Share on other sites

Filed: K-1 Visa Country: France
Timeline

+1

Regarde aussi pour le programme VITA pour tes impôts

http://www.irs.gov/Individuals/Free-Tax-Return-Preparation-for-You-by-Volunteers

Bonne chance dans tout ça...

Pour les conseillers "VITA", il faut avoir des revenus très simples et inférieurs à un certain montant, blabla.

Ce qui lui faut là, c'est faire appel à un "Income Tax Adjuster". Ca coute des sous, évidemment.

Mais encore une fois, pas de tax return pas de ROC, çà c'est certain.

Last significant immigration event:

ROC: Approved : 04/17/2013

USCIS works in mysterious ways...

Link to comment
Share on other sites

Filed: AOS (pnd) Country: France
Timeline

So we sent packet 3 to the embassy on January 15. I started to get worried that something may have happened to it, since we received no response. I emailed the embassy and got a response on Monday of this week they informed me of his interview date and said they sent instructions recently. It's now Friday and he still hasn't received a thing, and he does not live far from Paris. Is this normal or should I take stronger action? Thank you for your responses!

Link to comment
Share on other sites

 
Didn't find the answer you were looking for? Ask our VJ Immigration Lawyers.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
- Back to Top -

Important Disclaimer: Please read carefully the Visajourney.com Terms of Service. If you do not agree to the Terms of Service you should not access or view any page (including this page) on VisaJourney.com. Answers and comments provided on Visajourney.com Forums are general information, and are not intended to substitute for informed professional medical, psychiatric, psychological, tax, legal, investment, accounting, or other professional advice. Visajourney.com does not endorse, and expressly disclaims liability for any product, manufacturer, distributor, service or service provider mentioned or any opinion expressed in answers or comments. VisaJourney.com does not condone immigration fraud in any way, shape or manner. VisaJourney.com recommends that if any member or user knows directly of someone involved in fraudulent or illegal activity, that they report such activity directly to the Department of Homeland Security, Immigration and Customs Enforcement. You can contact ICE via email at Immigration.Reply@dhs.gov or you can telephone ICE at 1-866-347-2423. All reported threads/posts containing reference to immigration fraud or illegal activities will be removed from this board. If you feel that you have found inappropriate content, please let us know by contacting us here with a url link to that content. Thank you.
×
×
  • Create New...