Jump to content
ethanx

Anyone who had their interview last May 30 at US Embassy Manila?

8 posts in this topic

Recommended Posts

Hello everyone! I know it’s just been a few days since my K1 visa interview which was last May 30 but just wanna ask who also had theirs and were also approved but is still on AP until now. 

 

My interview went smoothly and was only around 3 mins hehe. It changed from immigrant to non-immigrant and case created was on May 31. However, it hasn’t been updated until now. 

 

So it just shows:

Case Created: May 31, 2019

Case Last Updated: May 31, 2019

 

I just wanna be able to get in touch with people who has the same case to ease the waiting time. I’m not yet too worried about it as it’s just been a few days. 

 

Also shout out to Sir @Hank_ for his advises about this process.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Looks like everything is moving along smoothly, your case file has already moved to non-immigrant (which is always a good sign) .. just a little more patience.   It has only been 5 days (working days only remember).   😉    


Hank

"Chance Favors The Prepared Mind"

 

      HandArrow.gif.adeb854ba620933849ae921ca0b44a0c.gif  Link to the Visa Process for Manila Embassy  : Click Here

 

Contact Hank: HERE

K-1 visa approved 21 March 2012

...Citizenship... complete!

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
46 minutes ago, Hank_ said:

Looks like everything is moving along smoothly, your case file has already moved to non-immigrant (which is always a good sign) .. just a little more patience.   It has only been 5 days (working days only remember).   😉    

Haha that’s true! Actually only 4 days if we deduct the holiday here yesterday. So it’s still all good. Just wanna talk to others who were also interviewed last May 30. 

 

But thanks for always giving positive info and vibes! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

That's right, yesterday was a holiday  ...     for sure more patience  :lol:  


Hank

"Chance Favors The Prepared Mind"

 

      HandArrow.gif.adeb854ba620933849ae921ca0b44a0c.gif  Link to the Visa Process for Manila Embassy  : Click Here

 

Contact Hank: HERE

K-1 visa approved 21 March 2012

...Citizenship... complete!

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Hank_ said:

That's right, yesterday was a holiday  ...     for sure more patience  :lol:  

Haha that’s true. But it’s normal that the case isn’t updated a lot? I mean it hasn’t been updated since it was created. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I got interviewed on May 30th. Today, my visa status shows as "Issued" after being on AP since May 30th. 

 

Yep, patience is easier said than done but you'll get there eventually. So hang tight :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
11 minutes ago, MarryMe987654 said:

I got interviewed on May 30th. Today, my visa status shows as "Issued" after being on AP since May 30th. 

 

Yep, patience is easier said than done but you'll get there eventually. So hang tight :)

Yay I’m happy to hear about it! Glad yours is issued already.

 

Yeah that’s true it’s easier said than done. But as per Sir Hank, non-immigrant update is a good sign. So I’m just gonna keep on waiting. 

Edited by ethanx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hello! Don’t know if anyone is interested but I’ll still update here. My visa status on CEAC is already ISSUED as of today around 4pm. I know it is around that because I checked around 3:30pm and it’s still on AP. lol

 

For the other VJ peeps who are still waiting on their status to go from AP to ISSUED, I know it’s easier than done but please hang tight. Sir @Hank_, @Greenbaum and others were right that once it switched to nonimmigrant from immigrant, it means it’ll be soon. 

 

Praying for everyone! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
Didn't find the answer you were looking for? Ask our VJ Immigration Lawyers.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
- Back to Top -


Important Disclaimer: Please read carefully the Visajourney.com Terms of Service. If you do not agree to the Terms of Service you should not access or view any page (including this page) on VisaJourney.com. Answers and comments provided on Visajourney.com Forums are general information, and are not intended to substitute for informed professional medical, psychiatric, psychological, tax, legal, investment, accounting, or other professional advice. Visajourney.com does not endorse, and expressly disclaims liability for any product, manufacturer, distributor, service or service provider mentioned or any opinion expressed in answers or comments. VisaJourney.com does not condone immigration fraud in any way, shape or manner. VisaJourney.com recommends that if any member or user knows directly of someone involved in fraudulent or illegal activity, that they report such activity directly to the Department of Homeland Security, Immigration and Customs Enforcement. You can contact ICE via email at Immigration.Reply@dhs.gov or you can telephone ICE at 1-866-347-2423. All reported threads/posts containing reference to immigration fraud or illegal activities will be removed from this board. If you feel that you have found inappropriate content, please let us know by contacting us here with a url link to that content. Thank you.
×
×
  • Create New...