Jump to content
TBoneTX

French/American Couples - Part III - 2014

 Share

1,536 posts in this topic

Recommended Posts

Filed: K-1 Visa Country: France
Timeline

De rien ! :) J'avais 25 ans donc meme tranche d'age que toi.

D'accord encore une fois merci !! Sans votre aide à tous je pense que j'aurai déjà perdue la tête à cause de toute cette paperasse.. Mais bon, au final c'est pour une bonne cause qui en vaut LARGEMENT le coup :luv:

Bon courage a vous tous pour la suite !!

(Et sans doute à bientôt pour un nouveau casse-tête ahah)

Service Center : Texas Service Center (TSC)

I-129F Sent : September 3rd, 2014

I-129F NOA1 : September 10th, 2014

... After 222 days ...

I-129F NOA2 : April 20th, 2015

I-129F NOA2 Hard copy : April 27th, 2015

I-129F NOA2 Sent to NVC : May 8th, 2015

NVC receive our case : May 11th, 2015

NVC attribute case number : May 11th, 2015

Our case left NVC : May 14th, 2015

Our case arrive at Paris Embassy : May 18th, 2015

Packet 3 received : June 5th, 2015

Medical : June 23th, 2015

Interview : June 25th, 2015

Visa received : July 8th, 2015

Departure :

Link to comment
Share on other sites

Filed: Citizen (pnd) Country: France
Timeline

D'accord encore une fois merci !! Sans votre aide à tous je pense que j'aurai déjà perdue la tête à cause de toute cette paperasse.. Mais bon, au final c'est pour une bonne cause qui en vaut LARGEMENT le coup :luv:

Bon courage a vous tous pour la suite !!

(Et sans doute à bientôt pour un nouveau casse-tête ahah)

C'est pour ca qu'on est sur ce forum, pour s'entraider. :-) On stresse souvent sur des petits trucs mais prends chaque etape une par une, et lis bien les instructions. Si un truc n'est pas clair, un petit tour sur VJ et hop c'est regle !

J'ai fait un tas de recherche en utilisant la barre de recherche sur VJ, pour le K-1, l'AOS et le ROC, y'a souvent deja un tas de gens qui ont eu les memes problemes donc on trouve souvent la reponse. Apres pour la partie qui est "country-specific", ce topic-meme est une perle.

Bon courage a toi ! :-)

Edited by didopage

K-1 Visa Timeline AOS Timeline

- Aug 31st, 2011 - Mailed I-129F package - May 29th, 2012 - Mailed AOS/EAD/AP package

- Apr 13th, 2012 - Visa received - Aug 24th, 2012 - Green Card received

ROC Timeline

- May 19th, 2014 - Mailed ROC package to CSC

- Aug 8th, 2014 - Green Card received

N-400 Timeline

- Dec 29th, 2021 - Filed online. Got notice that biometrics will be reused.

- Now waiting...

Link to comment
Share on other sites

Filed: IR-1/CR-1 Visa Country: France
Timeline

Hey all !

POE Dallas passé ce mardi.

C'était abominable... non pas a cause de l'immigration, mais a cause de l'organisation a DFW, et du temps d'attente après un vol de 10h !

Pas de line spécifique pour les immigrants, donc c'est parti pour la queue avec tout le monde

1h30 pour arriver au guichet, et pour donner mon enveloppe. L'agent me dit qu'il manque une page blanche avec mes photos dessus !!

On lui dit que c'est certainement dedans... puis on file a un autre guichet ou il y a qques sieges pour attendre.

On attend... 3 personnes devant nous.
Les agents lisent les docs, rien ne se passe, puis après 15 minutes on m'appelle pour signer un doc et donner mes empreintes digitales. Retour en "salle" d'attente, puis on me rappelle après 20 minutes a un guichet pour discuter.

L'agent prend un air très sérieux et me dit que l'ambassade a oublie les photos... moment de silence..

JUST KIDDING !!

Welcome to America

Apres, on a discute un peu, il était super sympa. Sans doute une façon de briser la glace et de nous faire parler et de verifier qu'on était bien un couple normal.

Ensuite, on a refait la queue pour les customs.

Temps total = 3heures !! (abominable donc...)

Voila pour la review.

Je vais ce matin (ou demain) au bureau des SSN. I'll keep u posted.

Cheers.

--Stupid

Click here for my Timeline Details

IR-1 Visa, filling from abroad (embassy: Paris, France), dates formats mm/dd/yyyy
08/19/2013 I-130 NOA1
10/05/2013 Alien# notification
02/13/2014 I-130 transferred to CSC
02/27/2014 I-130 NOA2
04/09/2014 -- NVC received + case number assigned
04/11/2014 -- Completed DS-261 online
04/14/2014 -- I-864(AOS) Bill Generated and paid
04/17/2014 -- DS-261 accepted
04/20/2014 -- IV bill invoiced and paid
07/08/2014 -- DS-260 completed online
07/14/2014 -- Sent I-864(AOS) Package
08/04/2014 -- NVC scan date (email)
08/21/2014 -- Checklist for AOS (missing 2013 tax info and missing IV civil docs)
08/22/2014 -- IV civil docs sent
09/08/2014 -- NVC scan date (email)
09/04/2014 -- AOS documents sent again !
09/11/2014 -- Checklist for civil docs (US marriage certificate wanted vs. FR one sent)
09/12/2014 -- US marriage certificate sent
09/17/2014 -- NVC scan date (email)
11/28/2014 -- Case Complete
01/05/2015 -- Medical
01/06/2015 -- Interview
01/13/2015 -- Visa in Hand
04/28/2015 -- POE

Link to comment
Share on other sites

Hi everyone!

We just received notice that our application is in transit from the NVC to the Embassy. I just wanted to see if anyone scheduled their interview online lately and saw the availability for May/June interview dates.

Also, does one need to wait for packet 3 in order to schedule an interview online or can we just fill out the DS-160 and schedule once we see that our status is "ready" on the NVC website (I believe that a status of ready indicates that the embassy has received our petition). We already know everything we will need to bring to the embassy and we would like to schedule the medical and interview asap! Does anyone know if there a reason why you must wait to receive Packet 3 before scheduling an interview?

Thanks so much! Wishing you all luck on your "visa journeys" :)





Link to comment
Share on other sites

Filed: K-1 Visa Country: France
Timeline

Hi guys, I was referred here hoping that you could help me... my fiance and I are also applying at the Paris Consulate.

Do we still need a Chronopost envelope? And do documents in French (carte judiciare, birth certificate) need to be translated into English?

Thank you so much!

Link to comment
Share on other sites

Filed: Citizen (pnd) Country: France
Timeline

Hi guys, I was referred here hoping that you could help me... my fiance and I are also applying at the Paris Consulate.

Do we still need a Chronopost envelope? And do documents in French (carte judiciare, birth certificate) need to be translated into English?

Thank you so much!

No more chronopost envelope, and documents in french or english are accepted at the Paris Consulate!

Keep in mind that you will need english documents only once in the US (Adjustment Of Status, after being married, to get a green card).

And welcome here!

K-1 Visa Timeline AOS Timeline

- Aug 31st, 2011 - Mailed I-129F package - May 29th, 2012 - Mailed AOS/EAD/AP package

- Apr 13th, 2012 - Visa received - Aug 24th, 2012 - Green Card received

ROC Timeline

- May 19th, 2014 - Mailed ROC package to CSC

- Aug 8th, 2014 - Green Card received

N-400 Timeline

- Dec 29th, 2021 - Filed online. Got notice that biometrics will be reused.

- Now waiting...

Link to comment
Share on other sites

Filed: K-1 Visa Country: France
Timeline

Comment ce fait il que dans le packet 3 aucune mention de l'afidavit of support ou du NOA2 et de tous les autres documents que le us petitioner doit nous envoyer ne soit faite? Comment est on supposé savoir que l'on doit présenter ces documents si le packet 3 n'en fait aucune mention?

Service Center : Texas Service Center


☑ I-129F sent: 08-18-2014

☑ NOA1 : 08-25-2014

☑ NOA2 : 03-13-2015

☑ Received NOA2 hardcopy: 03-20-2015

☑ Sent to NVC: 03-23-2015

☑ NVC received: 03-31-2015
☑ NVC attribute case nuimber: 03-31-2015

☑ Case sent to embassy: 04-02-2015

☑ Embassy received: 04-07-2015

☑ Packet 3 received: 04-29-2015

Medical: 05-19-2015

Interview: 05-20-2015

Interview result: Approved!!!

Visa received: 06-05-2015

US entry: 08-06-2015
☑ Wedding: 09-02-2015

:star::star::star::star::star::star::star::star::star::star::star:

Link to comment
Share on other sites

Filed: Citizen (pnd) Country: France
Timeline

Comment ce fait il que dans le packet 3 aucune mention de l'afidavit of support ou du NOA2 et de tous les autres documents que le us petitioner doit nous envoyer ne soit faite? Comment est on supposé savoir que l'on doit présenter ces documents si le packet 3 n'en fait aucune mention?

Le process a change le mois dernier (nouveau packet 3), ils ne demandent plus d'affidavit of support, ainsi que la nouvelle letter of intent to marry. Par contre je pense que c'est bien d'avoir tout ca quand meme, avec les dernieres pay stubs, lettre de l'employeur etc. On sait jamais, et autant etre un peu trop prepare que d'amener juste le minimum.

Fais-nous un retour de ton interview une fois que tu l'auras passe, pour qu'on sache si vraiment s'ils ne veulent plus de ces documents...

K-1 Visa Timeline AOS Timeline

- Aug 31st, 2011 - Mailed I-129F package - May 29th, 2012 - Mailed AOS/EAD/AP package

- Apr 13th, 2012 - Visa received - Aug 24th, 2012 - Green Card received

ROC Timeline

- May 19th, 2014 - Mailed ROC package to CSC

- Aug 8th, 2014 - Green Card received

N-400 Timeline

- Dec 29th, 2021 - Filed online. Got notice that biometrics will be reused.

- Now waiting...

Link to comment
Share on other sites

Filed: K-1 Visa Country: France
Timeline

Le process a change le mois dernier (nouveau packet 3), ils ne demandent plus d'affidavit of support, ainsi que la nouvelle letter of intent to marry. Par contre je pense que c'est bien d'avoir tout ca quand meme, avec les dernieres pay stubs, lettre de l'employeur etc. On sait jamais, et autant etre un peu trop prepare que d'amener juste le minimum.

Fais-nous un retour de ton interview une fois que tu l'auras passe, pour qu'on sache si vraiment s'ils ne veulent plus de ces documents...

Oh je vois! Merci de l'info!

Du coup, j'immagine que ca fait aussi partie des nouveautés, je n'ai pas de date d'interview imposée. Je dois juste en sélectionner une en ligne. Et pour le moment, aucune n'est disponible.

Service Center : Texas Service Center


☑ I-129F sent: 08-18-2014

☑ NOA1 : 08-25-2014

☑ NOA2 : 03-13-2015

☑ Received NOA2 hardcopy: 03-20-2015

☑ Sent to NVC: 03-23-2015

☑ NVC received: 03-31-2015
☑ NVC attribute case nuimber: 03-31-2015

☑ Case sent to embassy: 04-02-2015

☑ Embassy received: 04-07-2015

☑ Packet 3 received: 04-29-2015

Medical: 05-19-2015

Interview: 05-20-2015

Interview result: Approved!!!

Visa received: 06-05-2015

US entry: 08-06-2015
☑ Wedding: 09-02-2015

:star::star::star::star::star::star::star::star::star::star::star:

Link to comment
Share on other sites

Filed: K-1 Visa Country: France
Timeline

Comment ce fait il que dans le packet 3 aucune mention de l'afidavit of support ou du NOA2 et de tous les autres documents que le us petitioner doit nous envoyer ne soit faite? Comment est on supposé savoir que l'on doit présenter ces documents si le packet 3 n'en fait aucune mention?

Il faut que le US petitioner nous envoie aussi le NOA2 ?!

Et là du coup pour prendre une interview, aucune date n'est disponible.. C'est donc à nous de vérifier tout les jours quand est-ce que des dates se libèrent ? Ohlala ça n'en finira jamais :(

Je pensais que ça aurait été plus facile de prendre rendez-vous et surtout le plus rapidement possible !!

Service Center : Texas Service Center (TSC)

I-129F Sent : September 3rd, 2014

I-129F NOA1 : September 10th, 2014

... After 222 days ...

I-129F NOA2 : April 20th, 2015

I-129F NOA2 Hard copy : April 27th, 2015

I-129F NOA2 Sent to NVC : May 8th, 2015

NVC receive our case : May 11th, 2015

NVC attribute case number : May 11th, 2015

Our case left NVC : May 14th, 2015

Our case arrive at Paris Embassy : May 18th, 2015

Packet 3 received : June 5th, 2015

Medical : June 23th, 2015

Interview : June 25th, 2015

Visa received : July 8th, 2015

Departure :

Link to comment
Share on other sites

Filed: K-1 Visa Country: France
Timeline

Il faut que le US petitioner nous envoie aussi le NOA2 ?!

Et là du coup pour prendre une interview, aucune date n'est disponible.. C'est donc à nous de vérifier tout les jours quand est-ce que des dates se libèrent ? Ohlala ça n'en finira jamais :(

Je pensais que ça aurait été plus facile de prendre rendez-vous et surtout le plus rapidement possible !!

J'ai demandé a mon fiancé de m'envoyer le NOA2 au cas ou. Si il etait obligatoire ils en auraient parlé dans le packet 3.

Sur le site sur lequel on doit prendre le rdv ils demandent le numero de dossier,j'ai mis le numero qui comence par PRS2015xxxxxx et pour le numero de DS160 le numero du code bar de la page de confirmation du formulaire.

Est ce que quelqu'un peut confirmer svp?

Service Center : Texas Service Center


☑ I-129F sent: 08-18-2014

☑ NOA1 : 08-25-2014

☑ NOA2 : 03-13-2015

☑ Received NOA2 hardcopy: 03-20-2015

☑ Sent to NVC: 03-23-2015

☑ NVC received: 03-31-2015
☑ NVC attribute case nuimber: 03-31-2015

☑ Case sent to embassy: 04-02-2015

☑ Embassy received: 04-07-2015

☑ Packet 3 received: 04-29-2015

Medical: 05-19-2015

Interview: 05-20-2015

Interview result: Approved!!!

Visa received: 06-05-2015

US entry: 08-06-2015
☑ Wedding: 09-02-2015

:star::star::star::star::star::star::star::star::star::star::star:

Link to comment
Share on other sites

Filed: K-1 Visa Country: France
Timeline

J'ai demandé a mon fiancé de m'envoyer le NOA2 au cas ou. Si il etait obligatoire ils en auraient parlé dans le packet 3.

Sur le site sur lequel on doit prendre le rdv ils demandent le numero de dossier,j'ai mis le numero qui comence par PRS2015xxxxxx et pour le numero de DS160 le numero du code bar de la page de confirmation du formulaire.

Est ce que quelqu'un peut confirmer svp?

J'ai passé mon entretien cette semaine, et le NOA2 ne m'a pas été demandé, mais comme tu l'as dit il vaut mieux arriver avec plus de documents que pas assez.

En ce qui concerne la prise de rdv, c'est bien les numéros là qu'il te faut, donc c'est tout bon. Quand j'ai pris mon rdv pour le mois d'avril, les dates du mois de mai n'étaient pas "cliquables", et j'ai pensé au début que c'était parce que seules les dates du mois actuel étaient affichées.. Je voulais prendre rdv pour le mois de mai car mon fiancé aurait aimé être présent, donc j'ai contacté l'ambassade (par e-mail car injoignable par téléphone) et là on m'a dit que les dates du mois de mai étaient toutes prises..j'ai quand même un léger doute puisqu'aucune date à part celles du mois d'avril n'étaient disponibles, et ça m'étonnerait que tous les rdv soient pris jusqu'à la fin de l'année, mais bon ..

Je peux te conseiller de téléphoner au numéro indiqué dans le packet 3, c'est ce que j'avais fait mais la personne que j'ai eu au téléphone n'était pas au courant des derniers changements et ne m'a donc pas laissé prendre rdv puisqu'elle pensait que c'était l'ambassade qui fixait le rdv. Si tu les appelles en leur précisant que oui, c'est bien à toi de prendre rdv, je pense que tout devrait bien se passer :)

En espérant que cela t'aide un peu, et si tu as d'autres questions n'hésite pas !

Déborah

Link to comment
Share on other sites

Filed: K-1 Visa Country: France
Timeline

No more chronopost envelope, and documents in french or english are accepted at the Paris Consulate!

Keep in mind that you will need english documents only once in the US (Adjustment Of Status, after being married, to get a green card).

And welcome here!

Thank you so very much! My father just died, and I need to be in the USA as soon as possible to be with my family, so we're getting very nervous at the Consulate stage!

Link to comment
Share on other sites

Filed: K-1 Visa Country: France
Timeline

Hi everyone!

We just received notice that our application is in transit from the NVC to the Embassy. I just wanted to see if anyone scheduled their interview online lately and saw the availability for May/June interview dates.

Also, does one need to wait for packet 3 in order to schedule an interview online or can we just fill out the DS-160 and schedule once we see that our status is "ready" on the NVC website (I believe that a status of ready indicates that the embassy has received our petition). We already know everything we will need to bring to the embassy and we would like to schedule the medical and interview asap! Does anyone know if there a reason why you must wait to receive Packet 3 before scheduling an interview?

Thanks so much! Wishing you all luck on your "visa journeys" :)

Did anyone manage to answer this? I'd like to know it too!

As well as if any recent interviewers could give a summary of their time...

Link to comment
Share on other sites

 
Didn't find the answer you were looking for? Ask our VJ Immigration Lawyers.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
- Back to Top -

Important Disclaimer: Please read carefully the Visajourney.com Terms of Service. If you do not agree to the Terms of Service you should not access or view any page (including this page) on VisaJourney.com. Answers and comments provided on Visajourney.com Forums are general information, and are not intended to substitute for informed professional medical, psychiatric, psychological, tax, legal, investment, accounting, or other professional advice. Visajourney.com does not endorse, and expressly disclaims liability for any product, manufacturer, distributor, service or service provider mentioned or any opinion expressed in answers or comments. VisaJourney.com does not condone immigration fraud in any way, shape or manner. VisaJourney.com recommends that if any member or user knows directly of someone involved in fraudulent or illegal activity, that they report such activity directly to the Department of Homeland Security, Immigration and Customs Enforcement. You can contact ICE via email at Immigration.Reply@dhs.gov or you can telephone ICE at 1-866-347-2423. All reported threads/posts containing reference to immigration fraud or illegal activities will be removed from this board. If you feel that you have found inappropriate content, please let us know by contacting us here with a url link to that content. Thank you.
×
×
  • Create New...