Jump to content
EasternDE

French/American Couples - Part II - 2011

 Share

3,008 posts in this topic

Recommended Posts

Filed: AOS (pnd) Country: France
Timeline

Bonjour à toutes et à tous.

Une bonne et heureuse (je l'espère) année 2014 avec plein de visas; de GC et autres !

En France pour les fêtes, j'aurais une question quant au retour : je prends la file des ressortissants US avec ma femme et je montre ma Green Card ? Pas besoin de passer par la file Ressortissants étrangers ?

Merci bien !

J'avais pris la même file avec mon mari. Je crois qu'elle est pour les résidents aussi, pas que les citoyens. En tour cas ça n'avait pas posé de problème.

Et merci Eastern pour je rappel pour le ROC, je vais garder la facture de ce mois-ci, j'avais un peu oublié d'accumuler des papiers!

Quoiqu'il faut que je me renseigne car ma GC expire le 17 septembre et je pars à l'étranger la première quinzaine de septembre. Je pense faire un infopass avant de prendre les billets...

Adjustment of status from F-1

May 14th, 2012: wedding in Vancouver, WA :)

June 6th, 2012: mailed AOS/EAD/AP

June 8th, 2012: packet delivered

June 11th, 2012: acceptance

June 13th, 2012: received text messages and emails confirming application reception

June 14th, 2012: checks cashed

June 15th, 2012: received hard copies of NOAs (dated June 12th)

July 2nd, 2012: received biometrics appointment letter, scheduled on July 17th

July 17th, 2012: biometrics appointment completed at 10am

August 12th, 2012: interview notice received, scheduled on September 17th

August 15th, 2012: EAD and AP card production (on the 70 day mark!)

August 24th, 2012: EAD card received

September 17th, 2012: AOS interview - Approved!

September 27th, 2012: Green card received

Link to comment
Share on other sites

Filed: K-1 Visa Country: France
Timeline

Oui je suis en train de regarder ça. Le seul truc c'est que toutes les factures "utilities" sont au nom de ma femme vu qu'elle avait la maison avant qu'on se rencontre.

Mais bon j'ai tout un tas de factures diverse avec notre addresse, c'est déjà ça.

C'est pas grave çà ! Le but c'est de prouver que vous vivez bien à la même adresse.

T'as pas une medical bill à ton nom qui traine ?

J'avais pris la même file avec mon mari. Je crois qu'elle est pour les résidents aussi, pas que les citoyens. En tour cas ça n'avait pas posé de problème.

Et merci Eastern pour je rappel pour le ROC, je vais garder la facture de ce mois-ci, j'avais un peu oublié d'accumuler des papiers!

Quoiqu'il faut que je me renseigne car ma GC expire le 17 septembre et je pars à l'étranger la première quinzaine de septembre. Je pense faire un infopass avant de prendre les billets...

Quand tu envoies ton dossier pour le ROC, tu recois très rapidement une lettre d'extension pour la GC, une extension de 1 an.

Si tu voyages, il faut amener cette lettre (l'original) avec la GC.

Last significant immigration event:

ROC: Approved : 04/17/2013

USCIS works in mysterious ways...

Link to comment
Share on other sites

Filed: Timeline

C'est pas grave çà ! Le but c'est de prouver que vous vivez bien à la même adresse.

T'as pas une medical bill à ton nom qui traine ?

Je n'ai pas encore eu à aller chez le médecin (je touche du bois).

Remarque, j'ai peut être une facture qui date de la visite médicale qu'ils m'ont fait repasser. Ca date d'avoir la GC, mais bon cé st déjà ça.

Ah je dois avoir une ou deux factures de dentiste aussi.

Bonne idée :)

Sinon j'ai un tas de factures diverses donc je vais en imprimer une selection répartie sur les deux ans. Pareil pour les relevés de banque.

Link to comment
Share on other sites

Filed: K-1 Visa Country: France
Timeline

Les factures du dentiste à ton nom et adresse commune, c'est pas mal.
Ca prouve bien que tu vis bien là quoi. ^^
Une ou deux, ca suffit.
Les trucs d'avant l'obtention de la GC, bof...

Last significant immigration event:

ROC: Approved : 04/17/2013

USCIS works in mysterious ways...

Link to comment
Share on other sites

Filed: AOS (pnd) Country: France
Timeline

Quand tu envoies ton dossier pour le ROC, tu recois très rapidement une lettre d'extension pour la GC, une extension de 1 an.

Si tu voyages, il faut amener cette lettre (l'original) avec la GC.

C'est aussi simple que ça? Cool. Du coup ma GC de 10 ans sera quand même en process? Ma collègue italienne m'avait parlé d'une extension de GC, ça devait être ça dont elle parlait alors... Merci beaucoup!

Adjustment of status from F-1

May 14th, 2012: wedding in Vancouver, WA :)

June 6th, 2012: mailed AOS/EAD/AP

June 8th, 2012: packet delivered

June 11th, 2012: acceptance

June 13th, 2012: received text messages and emails confirming application reception

June 14th, 2012: checks cashed

June 15th, 2012: received hard copies of NOAs (dated June 12th)

July 2nd, 2012: received biometrics appointment letter, scheduled on July 17th

July 17th, 2012: biometrics appointment completed at 10am

August 12th, 2012: interview notice received, scheduled on September 17th

August 15th, 2012: EAD and AP card production (on the 70 day mark!)

August 24th, 2012: EAD card received

September 17th, 2012: AOS interview - Approved!

September 27th, 2012: Green card received

Link to comment
Share on other sites

Filed: K-1 Visa Country: France
Timeline

Oui, mais du coup envoie bien ton dossier ROC dès que tu peux. Si tu le fais à la dernière minute, tu risquerais de ne pas recevoir la lettre d'extension à temps.

Last significant immigration event:

ROC: Approved : 04/17/2013

USCIS works in mysterious ways...

Link to comment
Share on other sites

Moi j ai deja pense aux papiers pour le ROC (deja faudrait il que j ai ma GC), mais je me connais avec ma poisse il vaut mieux que je me prepare avant. J ai deja:

- le lease a nos deux noms, et notre prochain je le garderai aussi car on demenage en septembre car notre famille s agrandi. On va voir pour acheter seulement dans 2/3 ans le temps que je me fasse une credit history.

- le telephone avec nos 2 portables sur le compte

- assurance maladie

- assurance auto ou nous sommes tous les deux assures

-compte bancaire commun

-il m a ajoute sur son compte de carte de credit citi

- beneficiaire de l assurance vie (je sais pas pour le 401k)

- Et plusieures factures avec nos noms dessus (moi j ai l electricite, lui le reste, dailleurs j ai jamais fais change mon nom de jeune fille sur la facture ca peut poser probleme? car la facture d electricite est a mon nom depuis belle lurette, 2011 je crois)

- Et puis les tax return fait a 2 surtout

Le seul truc qui m eneverve c'est que pour le credit voiture qu on a contracte en juillet, le concessionaire nous a carrement fait comprendre que m ajouter sur le credit (comme co-signer)c'etait meme pas la peine d y penser car le fait que je n avais pas de credit history le credit aurait ete refuse a mon mari par quasiment toutes les banques ou un taux d interet merdique... C'est pour ca qu on retarde l achat d une maison...

Mais la plupart des trucs datent d avant mon obtention de GC, on a tout fait tout de suite, j espere que ca ira.

K1 Journey:

NOA1: 08/21/2012 (CSC)

NOA2: 04/24/2013 (8 months ClockWatch2.gif )

NVC received: 05/02/2013

NVC sent to Embassy: 05/06/2013 (only took 4 days !!)

Packet 3 received: 06/01/2013 (our son's 2nd birthday !!).Packet 3 response leaving in the mail on the next business day (06/04)

Medical: 06/11/2013

Interview: 06/18/2013. No packet 4 received, interview notice given on the phone the day before.

APPROVED !!

POE Chicago: 07/05/2013

AOS (EAD/AP) Journey:

NOA1: 07/30/2013

Biometrics: 09/09/2013

EAD/AP: 10/09/2013

Received a "potential interview waiver case" letter on 11/23/13.

GREEN CARD APPROVED AND IN PRODUCTION ON 03/17/2014

ROC I-751:

Sent: 01/09/16

NOA1: 01/11/16

Approval and Production Notice: 07/29/16

Link to comment
Share on other sites

Filed: Citizen (apr) Country: Ecuador
Timeline

*** Thread closed because of its size. See "Part III" -- the continuation thread. ***

06-04-2007 = TSC stamps postal return-receipt for I-129f.

06-11-2007 = NOA1 date (unknown to me).

07-20-2007 = Phoned Immigration Officer; got WAC#; where's NOA1?

09-25-2007 = Touch (first-ever).

09-28-2007 = NOA1, 23 days after their 45-day promise to send it (grrrr).

10-20 & 11-14-2007 = Phoned ImmOffs; "still pending."

12-11-2007 = 180 days; file is "between workstations, may be early Jan."; touches 12/11 & 12/12.

12-18-2007 = Call; file is with Division 9 ofcr. (bckgrnd check); e-prompt to shake it; touch.

12-19-2007 = NOA2 by e-mail & web, dated 12-18-07 (187 days; 201 per VJ); in mail 12/24/07.

01-09-2008 = File from USCIS to NVC, 1-4-08; NVC creates file, 1/15/08; to consulate 1/16/08.

01-23-2008 = Consulate gets file; outdated Packet 4 mailed to fiancee 1/27/08; rec'd 3/3/08.

04-29-2008 = Fiancee's 4-min. consular interview, 8:30 a.m.; much evidence brought but not allowed to be presented (consul: "More proof! Second interview! Bring your fiance!").

05-05-2008 = Infuriating $12 call to non-English-speaking consulate appointment-setter.

05-06-2008 = Better $12 call to English-speaker; "joint" interview date 6/30/08 (my selection).

06-30-2008 = Stokes Interrogations w/Ecuadorian (not USC); "wait 2 weeks; we'll mail her."

07-2008 = Daily calls to DOS: "currently processing"; 8/05 = Phoned consulate, got Section Chief; wrote him.

08-07-08 = E-mail from consulate, promising to issue visa "as soon as we get her passport" (on 8/12, per DHL).

08-27-08 = Phoned consulate (they "couldn't find" our file); visa DHL'd 8/28; in hand 9/1; through POE on 10/9 with NO hassles(!).

Link to comment
Share on other sites

 
Didn't find the answer you were looking for? Ask our VJ Immigration Lawyers.
Guest
This topic is now closed to further replies.
- Back to Top -

Important Disclaimer: Please read carefully the Visajourney.com Terms of Service. If you do not agree to the Terms of Service you should not access or view any page (including this page) on VisaJourney.com. Answers and comments provided on Visajourney.com Forums are general information, and are not intended to substitute for informed professional medical, psychiatric, psychological, tax, legal, investment, accounting, or other professional advice. Visajourney.com does not endorse, and expressly disclaims liability for any product, manufacturer, distributor, service or service provider mentioned or any opinion expressed in answers or comments. VisaJourney.com does not condone immigration fraud in any way, shape or manner. VisaJourney.com recommends that if any member or user knows directly of someone involved in fraudulent or illegal activity, that they report such activity directly to the Department of Homeland Security, Immigration and Customs Enforcement. You can contact ICE via email at Immigration.Reply@dhs.gov or you can telephone ICE at 1-866-347-2423. All reported threads/posts containing reference to immigration fraud or illegal activities will be removed from this board. If you feel that you have found inappropriate content, please let us know by contacting us here with a url link to that content. Thank you.
×
×
  • Create New...