Jump to content
Sign in to follow this  
JVKn'CVO

Hispanic/ Latino old wives tales!

16 posts in this topic

Recommended Posts

Since Mena is doing their old wives tales, I thought it would be fun to share some of ours! Let's share old wives tales from our countries!!

I'll start:

*Don't walk underneath a ladder or you will not get married

*It's bad luck if a black cat walks in front of you

*Can't find something? Tie Pontius Pilate! tie a knot on a handkerchief, say the prayer, and you will find what you couldn't before. Remember to untie Pontius afterward!

*Wear something red/ a red cord bracelet to avoid the evil eye/ jealousy's evil

:)

Saludos,

Caro

Share this post


Link to post
Share on other sites

well i guess lol back to the evil eye u know the one ur head hurt cuz someone gave u the evil eye and grammy gets the egg out to get rid of it, then of course there is dont let anyone sweep the broom over ur feet or u will never marry

if u see a child so cute touch it so it dont get sick even if u dont know the family

if u watch a dog poop u get sty in th eye

and also same as mena dont let anyone get ur hair or nails cuz they can put a spell on u

oh yes and any latin house always has a ghost lol

if someone dies leave cold water in a clear glass in the window so they can drink

im sure i will remember more as the day goes on but thats what sticks in my mind the most

Share this post


Link to post
Share on other sites

Good ones estadia! :lol:

Do you come from a hispanic family?

*All pregnant women's craving should be tended to, or the baby will be marked. I have a small red birth mark on the back of my right arm and my grandma was convinced that it was a craving for strawberries that was not satisfied :hehe:

*Don't sit on a cold surface (like marble) or you will never have children :unsure:

Saludos,

Caro

Share this post


Link to post
Share on other sites

yes i was born in Guatemala and my mom is Basque that adopted me in the states so i get hit from A LOT of spanish wives tales lol

ohhhhh and lets not forget

if a baby has the hiccups put small dot of something red on its fore head

dont cut a babies nails too soon or they will have trouble talking

if a baby is given a lot of water it will talk early

Share this post


Link to post
Share on other sites

One more see if I can get you guys to wake up :hehe:

*spilling salt is bad luck. If you spill salt, then you have to throw a little over your shoulder to avoid it

*Breaking a mirror will bring 7 years of bad luck

*Do not open an umbrella inside the house, it will bring bad luck

*A face with freckles will be a loved face (cara con pecas, cara querida :) )

Saludos,

Caro

Share this post


Link to post
Share on other sites

* Dont walk bare foot cuz you'll catch a disease;

* If someone touches your feet with a broom you'll marry and old rich guy.

* If you open an umbrella indoors you will never get married.

* If a baby gets the hiccups you put a red thread on his forehead and it will go away.

PS: Estadia I didn't know you were guatemalan too :)

Edited by eric_and_teresa

Share this post


Link to post
Share on other sites
* Dont walk bare foot cuz you'll catch a disease;

* If someone touches your feet with a broom you'll marry and old rich guy.

* If you open an umbrella indoors you will never get married.

* If a baby gets the hiccups you put a red thread on his forehead and it will go away.

PS: Estadia I didn't know you were guatemalan too :)

yup short guatemalan lol,

oh has anyone heard this one if u put a mans hat on a bed someone will die? my grammy used to say that one and really freak out if someone put a mans hat on her bed.

and when a childs navel cord comes off bury it in the dirty and the child will return to where the cord was buried? there are alot of strange ones out there lol

if u have a husband that drinks spit in his beer with out him knowing he will stop

if u have a husband that swears give him cold water in the mornings he will stop

some are just too silly lol

Share this post


Link to post
Share on other sites
oh has anyone heard this one if u put a mans hat on a bed someone will die? my grammy used to say that one and really freak out if someone put a mans hat on her bed.

Yep, my Mexican/Basque grandmother was a stickler for that one and it somehow seeped into my consciousness too -- I found my husband's hat on the bed today and FREAKED out! Turned out it had fallen on the floor, and my visiting British mum-in-law picked it up and put it there. Guess she didn't know about the dooooooooom... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
* Dont walk bare foot cuz you'll catch a disease;

* If someone touches your feet with a broom you'll marry and old rich guy.

* If you open an umbrella indoors you will never get married.

* If a baby gets the hiccups you put a red thread on his forehead and it will go away.

PS: Estadia I didn't know you were guatemalan too :)

Ah...see in Puerto Rico they say the opposite, that if someone te pasa la escoba en los pies, nunca te casaras!! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

do not brush your hair on the bed, or it will make travelers late/ No te peines en la cama que los viajantes se van a atrasar

Arrojar arroz en un a boda

BUENA SUERTE: Antiguamente se tiraban trocitos de dulce a la novia, como símbolo de felicidad y de fertilidad. Pero en la época de vacas flacas se les tiraba trigo o arroz, ya que era bastante más barato.

:lol: no sabia esa!

bah, si se que se tira el arroz pero no sabia que esa era la razon

Saludos,

Caro

Share this post


Link to post
Share on other sites
Good ones estadia! :lol:

Do you come from a hispanic family?

*All pregnant women's craving should be tended to, or the baby will be marked. I have a small red birth mark on the back of my right arm and my grandma was convinced that it was a craving for strawberries that was not satisfied :hehe:

*Don't sit on a cold surface (like marble) or you will never have children :unsure:

Saludos,

Caro

hahahha that pregnant women tale is also very closely believed in El Salvador.

I worked in an office with many pregnant women and believe me we ALL ran out of the office to get them whatever they wanted when they were pregnant, because if she didnt get it, the baby would come out looking like a mango if she didnt get the mango she wanted hahaha

and babies also were given Ultra Special Bracelets that parents would tie on their wrists to ward off 'Ojo' hahhaha

geez...

do not brush your hair on the bed, or it will make travelers late/ No te peines en la cama que los viajantes se van a atrasar

bueno y esa no es una cancion de los Enanitos Verdes????

:rofl:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Back to Top ↑

Didn't find the answer you were looking for? Try asking our VJ Immigration Lawyers.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  


Important Disclaimer: Please read carefully the Visajourney.com Terms of Service. If you do not agree to the Terms of Service you should not access or view any page (including this page) on VisaJourney.com. Answers and comments provided on Visajourney.com Forums are general information, and are not intended to substitute for informed professional medical, psychiatric, psychological, tax, legal, investment, accounting, or other professional advice. Visajourney.com does not endorse, and expressly disclaims liability for any product, manufacturer, distributor, service or service provider mentioned or any opinion expressed in answers or comments. VisaJourney.com does not condone immigration fraud in any way, shape or manner. VisaJourney.com recommends that if any member or user knows directly of someone involved in fraudulent or illegal activity, that they report such activity directly to the Department of Homeland Security, Immigration and Customs Enforcement. You can contact ICE via email at Immigration.Reply@dhs.gov or you can telephone ICE at 1-866-347-2423. All reported threads/posts containing reference to immigration fraud or illegal activities will be removed from this board. If you feel that you have found inappropriate content, please let us know by contacting us here with a url link to that content. Thank you.
×