Jump to content
Mijndert

Netherlands

 Share

675 posts in this topic

Recommended Posts

  • Replies 674
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Is er bij jullie alle enige actie te zien wat betreft jullie case? Bij ons helaas nog niks, nada, niente :( . Na ja, we blijven maar gewoon afwachten, maar het is wel frustrerend. Thanks trouwens voor het openen van een nieuwe Netherlands topic :thumbs:

Link to comment
Share on other sites

Wachten, wachten, wachten.

Ik ben inmiddels drie maanden getrouwd (vandaag om precies te zijn! :) ) en ik wacht op m'n EAD...

Ik heb uitzicht op een baan en kan beginnen zodra mijn werkvergunning binnen is.

Maar dan is het nog niet voorbij, ik krijg ook nog een interview voor m'n AOS..

Blijkbaas is de ambtenarij overal ter wereld hetzelfde.

Maar zolang ik nog in de molen zit is er hoop.

Frustrerend is het zeker... :angry:

children1va5ge5.jpg
Link to comment
Share on other sites

Filed: Timeline

Hi allemaal,

Nee, CSC tijden van 6 januari naar 24 januari veranderd, maar de behandelings datum is nog steeds 18 oktober.

Wat de topic betreft, ik miste een stukje Nederlands op VJ, dus maar gelijk gedaan, wel zo gezellig.

Hopelijk komende week wel verandering in de tijden.

mijndert

Link to comment
Share on other sites

Filed: Timeline

Wij hebben gekozen voor de K1 route.

Heen en weer vliegen voor DCF is leuk, maar kost weer extra geld (zuinige Hollander) en mijn familie voor de bruiloft is veel kleiner dan die van Tina in de States.

DCF in Nederland is sneller, maar nu heb ik de tijd om zowel materieel en financieel orde op zaken te stellen voor ik vertrek, vind ik wel zo handig om met een schone lei te beginnen ;)

mijndert

Link to comment
Share on other sites

De reden dat wij (opnieuw) K1 zijn gaan doen i.p.v. DCF zijn eigenlijk dezelfde als die van Mijndert. Wij hebben er ooit wel aan gedacht om DCF te doen en ik heb toen ook informatie in gewonnen bij de gemeente waarin ik woon, omdat ik toendertijd ergens had gelezen dat het in sommige gemeentes mogelijk was om in je eentje de ondertrouw te regelen, maar helaas deden ze daar in mijn gemeente dus niet aan en tsja, toen was het direct einde DCF verhaal en hello K1.....maar het hele K1 proces is een ware beproeving voor ons aangezien wij al eens eerder een k1 procedure waren gestart in 2003, maar die is ergens in Texas 'zoek' geraakt (lang verhaal, maar het heeft heel 2004 op z'n kop gezet, voor ons dan). Na ja, nu zitten we weer in het k1 traject, 'gezellig' weer te wachten ;):blink:

Link to comment
Share on other sites

Filed: Timeline

Mijn verloofde en ik hebben gekozen om de DCF te gaan doen, gewoonweg omdat dit de snelste route/manier is. Maar zoals jullie al aangegeven is het financieel een stuk duurder.

De planning is om in Minot, ND waar hij nu gestationeerd zit, te trouwen en dan samen terug naar NL vliegen en de DCF te starten om vervolgens als dat eenmaal achter de rug is, en ik eenmaal in de US zit om in 2007 een grote ceremonie in Houston TX te hebben met alle familie en vrienden....dus wij hebben nog een hoop te doen. :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Hebben jullie al een datum op het oog Joy? (hoezo nieuwsgierig ;)) Trouwens Tobester, nog gefeliciteerd met je three months anniversary! Heb je er al enig zicht op wanneer je je EAD zal ontvangen? Dit hele proces is wel een soort van waiting game niet, but oh well, 't is de moeite waard.....or so I think. Trouwens zijn wij hier wel politiek correct bezig met ons Nederlands, zouden wij niet alvast moeten beginnen met ons aan te passen aan ons toekomstig thuisland? ;););) (sorry, beetje flauw, maar heb net het nieuws gezien, waar dit weer een onderwerp was)

Link to comment
Share on other sites

Trouwens Tobester, nog gefeliciteerd met je three months anniversary! Heb je er al enig zicht op wanneer je je EAD zal ontvangen?

Dank u dank u.

Het toeval wil dat ik zojuist de website van de USCIS heb gecheckt en mijn EAD blijkt VANDAAG goedgekeurd te zijn en is dus "in the mail"! WOOHOO!!!!

Met een beetje geluk kan ik komende maandag al beginnen met werken... :dance::thumbs:

children1va5ge5.jpg
Link to comment
Share on other sites

Dank u dank u.

Het toeval wil dat ik zojuist de website van de USCIS heb gecheckt en mijn EAD blijkt VANDAAG goedgekeurd te zijn en is dus "in the mail"! WOOHOO!!!!

Met een beetje geluk kan ik komende maandag al beginnen met werken... :dance::thumbs:

Hey Tobester, gefeliciteerd :thumbs: Wat voor werk ga je doen als ik vragen mag?

Link to comment
Share on other sites

Dank u dank u.

Het toeval wil dat ik zojuist de website van de USCIS heb gecheckt en mijn EAD blijkt VANDAAG goedgekeurd te zijn en is dus "in the mail"! WOOHOO!!!!

Met een beetje geluk kan ik komende maandag al beginnen met werken... :dance::thumbs:

Hey Tobester, gefeliciteerd :thumbs: Wat voor werk ga je doen als ik vragen mag?

Ik begin "onderaan de ladder" op een grafisch ontwerpbureau....

Postkamer, receptie etc.. maar... Ik heb een 'voet tussen de deur' zogezegd.

Zolang je meedoet aan het arbeidsproces is doorstromen een mogelijkheid.

Alles beter dan thuiszitten..

children1va5ge5.jpg
Link to comment
Share on other sites

Hoi Jolanda, jij ook gefeliciteerd met je EAD :thumbs: (ik mocht willen dat ik al zo ver was.....lol).

Het lijkt mij best spannend om in een ander land weer helemaal opnieuw het arbeidsproces in te moeten. Ik heb ook altijd het idee dat het in de States ook veel makkelijker is om aan werk te komen dan hier in Nederland, maar ik kan mij vergissen natuurlijk.

Link to comment
Share on other sites

 
Didn't find the answer you were looking for? Ask our VJ Immigration Lawyers.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
- Back to Top -

Important Disclaimer: Please read carefully the Visajourney.com Terms of Service. If you do not agree to the Terms of Service you should not access or view any page (including this page) on VisaJourney.com. Answers and comments provided on Visajourney.com Forums are general information, and are not intended to substitute for informed professional medical, psychiatric, psychological, tax, legal, investment, accounting, or other professional advice. Visajourney.com does not endorse, and expressly disclaims liability for any product, manufacturer, distributor, service or service provider mentioned or any opinion expressed in answers or comments. VisaJourney.com does not condone immigration fraud in any way, shape or manner. VisaJourney.com recommends that if any member or user knows directly of someone involved in fraudulent or illegal activity, that they report such activity directly to the Department of Homeland Security, Immigration and Customs Enforcement. You can contact ICE via email at Immigration.Reply@dhs.gov or you can telephone ICE at 1-866-347-2423. All reported threads/posts containing reference to immigration fraud or illegal activities will be removed from this board. If you feel that you have found inappropriate content, please let us know by contacting us here with a url link to that content. Thank you.
×
×
  • Create New...