Jump to content
TBoneTX

French/American Couples - Part III - 2014

 Share

1,536 posts in this topic

Recommended Posts

Filed: K-1 Visa Country: France
Timeline

Re bonjour messieurs, dames,

Je suis en train de finaliser avec ma fiancée le tout premier envoi du K1. Et j'ai besoin de me rassurer un peu avec 3 questions triviales:

Pour les fameuse preuve de rencontre depuis les deux dernières années nous avons fait un dossier simple:

- Une demi-page expliquant très simplement comment on s'est rencontré et la description de mes venues aux US ainsi que les dates de ses venues en France.

-Des photos pour chaque voyages.

-Les billets d'avions de chaque voyages + les tampons des passeports.

-Une copie écran de la liste des mail échangé récemment qui montre nos échange quotidiens.

Trois questions par rapport a ça:

1- Ni elle ni moi n'avons jamais gardé nos "boading pass", on a juste retrouvé les mail de confirmation des compagnie (avec l'itineraire). Est ce que tout le monde fait comme ca?

2- Nous communiquons uniquement en Francais donc je n'ai mis aucun mail, traduire des mail serait un peu "too much? et de toute façon irrecevable non?

3- Est ce que il y a d'autres choses que nous devrions rajouter ?

Merci de votre aide, j'imagine que je ne suis pas le premier a vouloir faire le maximum pour prouver la sincérité de notre couple a l'USCIS biggrin.png

Edited by YohannR

My K1 journey​:

USCIS

I-129F Sent : 2014-02-25

I-129F NOA1 : 2014-03-04

-"On August 7, 2014, your address was changed relating to the I129F, PETITION FOR FIANCE(E) that you filed" : We called the USCIS, it was just a glitch, application is still pending".

I-129F NOA2 :2014-09-17

NVC

Packet 3 received : 2014-10-18

Packet 3 sent back : 2014-10-18

Packet 4 received : 2014-10-27

Interview date : 2014-11-26

Passport received : 2014-12-12

POE Boston : 2014-12-13

Got married on 12/22/2014 :dancing:

AOS

Package sent: 2015-01-05

NOA: 2015-01-08

Biometrics (Boston, MA): 2015-02-04

EAD received: 2015-03-06

Link to comment
Share on other sites

Dites c'est moi ou les prix des billets n arretent pas de flamber ces derniers temps. Je regarde pour faire un aller/retour en mi/fin fevrier et mars et c'est une moyenne de 750 euros par personne. Je me rappelle avoir eu des billets il y a deux ans a 550 euros a la meme periode... Ca va bientot etre un luxe de rendre visite a sa famille en france ou quoi lol,

Personne a des bon plans pour des billets a prix resonable?

Sinon je sais pas si d ici la j aurai ma GC, j ai arrete d esperer que ca aille vite et j en ai marre de me bloquer a cause de ca. Mars est mon dernier delais pour un aller/retour jusqu en france car apres je serai dans mon 3eme trimestre de grossesse et je vais eviter de voyager.

Quelqu un pour me rassurer de voager avec l'AP? Je sais deja que ca risque de me valoir un nouveau trajet en secondaire mais a pars ca il y a vraiment pas de risque? Mon overstay de l Esta dans le passe n y fait rien? Et si mon AOS est approuve lorsque je me trouve en france? ou un rfe ou interview? Que dois je faire dans ce cas la?

Merci a ceux qui pourront m aider

K1 Journey:

NOA1: 08/21/2012 (CSC)

NOA2: 04/24/2013 (8 months ClockWatch2.gif )

NVC received: 05/02/2013

NVC sent to Embassy: 05/06/2013 (only took 4 days !!)

Packet 3 received: 06/01/2013 (our son's 2nd birthday !!).Packet 3 response leaving in the mail on the next business day (06/04)

Medical: 06/11/2013

Interview: 06/18/2013. No packet 4 received, interview notice given on the phone the day before.

APPROVED !!

POE Chicago: 07/05/2013

AOS (EAD/AP) Journey:

NOA1: 07/30/2013

Biometrics: 09/09/2013

EAD/AP: 10/09/2013

Received a "potential interview waiver case" letter on 11/23/13.

GREEN CARD APPROVED AND IN PRODUCTION ON 03/17/2014

ROC I-751:

Sent: 01/09/16

NOA1: 01/11/16

Approval and Production Notice: 07/29/16

Link to comment
Share on other sites

Filed: Citizen (pnd) Country: France
Timeline

Re bonjour messieurs, dames,

Je suis en train de finaliser avec ma fiancée le tout premier envoi du K1. Et j'ai besoin de me rassurer un peu avec 3 questions triviales:

Pour les fameuse preuve de rencontre depuis les deux dernières années nous avons fait un dossier simple:

- Une demi-page expliquant très simplement comment on s'est rencontré et la description de mes venues aux US ainsi que les dates de ses venues en France.

-Des photos pour chaque voyages.

-Les billets d'avions de chaque voyages + les tampons des passeports.

-Une copie écran de la liste des mail échangé récemment qui montre nos échange quotidiens.

Trois questions par rapport a ça:

1- Ni elle ni moi n'avons jamais gardé nos "boading pass", on a juste retrouvé les mail de confirmation des compagnie (avec l'itineraire). Est ce que tout le monde fait comme ca?

2- Nous communiquons uniquement en Francais donc je n'ai mis aucun mail, traduire des mail serait un peu "too much? et de toute façon irrecevable non?

3- Est ce que il y a d'autres choses que nous devrions rajouter ?

Merci de votre aide, j'imagine que je ne suis pas le premier a vouloir faire le maximum pour prouver la sincérité de notre couple a l'USCIS biggrin.png

Les mails avec les itinéraires + les tampons dans les passeports + les photos, ça devrait être tout bon. Les mails/conversations sont vraiment accessoires quand on a affaire a l'ambassade de Paris (taux de fraude faible). Je doute qu'ils les lisent (ils les rendent le jour de l'interview, avant même l'interview). Tu peux toujours en mettre dans ton dossier par contre, ça peut pas faire de mal. :)

K-1 Visa Timeline AOS Timeline

- Aug 31st, 2011 - Mailed I-129F package - May 29th, 2012 - Mailed AOS/EAD/AP package

- Apr 13th, 2012 - Visa received - Aug 24th, 2012 - Green Card received

ROC Timeline

- May 19th, 2014 - Mailed ROC package to CSC

- Aug 8th, 2014 - Green Card received

N-400 Timeline

- Dec 29th, 2021 - Filed online. Got notice that biometrics will be reused.

- Now waiting...

Link to comment
Share on other sites

Filed: K-1 Visa Country: France
Timeline

Bonjour !

I'm brand to new to the forum, and I'm here because I'm planning on moving my family from our home near Lyon to the Twin Cities. I am American, my wife is French (married 7+ years), and we have one small child (about 2 YO) who already has his US passport. I've been doing my homework and I think I understand, but I would like to run an outline of what I think we need to do by those of you who have already been through the process.

I will move back to Mpls. this spring, start working, rent an apt., etc., and then:

1) File I-130 with USCIS

2) After approval notice, file 129f for K3 visa (in case the I-130 takes longer than expected)

3) Dossier will be sent by USCIS to NVC, which may or may not send me an RFE

4) Dossier will eventually be sent to the US Embassy in Paris, which will send Packet 3 to my wife in Lyon, which we prepare together and send back

5) Embassy sends packet 4 to my wife, which contains an interview date

6) I (or we, depending on where we all are at that time) hop emergency flight to Paris for interview

7) If approved, my wife waits for POE materials in France before bringing herself and our son to Mpls. (hopefully not in the dead of winter!!)

Does that sound about right? Am I missing any big steps? We've got all manner of documents to support our case (joint home ownership, dual-citizen child, bank account, clear re-establishment of domicile in US for me, decent financials, etc.), but I really want to dot every I and cross every T to ensure that we are apart for as short of a period as possible...

…any additions, recommendations, or tips from more experienced folk are welcome, en français ou en anglais, merci par avance !

Bonjour Shikimo,

Je ne comprends pas, en étant marié depuis tant d'années, devoir passer par tout ce processus! A ce que je sache, vous n'avez rien à prouver. Vous êtes mariés depuis 7 ans, vous avez des enfants, il n'y a aucun risque de fraude là.


NOA1 August 6 2012
NOA2 April 16 2013

NVC April 22 2013

Packet 3 received May 25th 2013

Interview July 11th 2013

I'm not a reference between packet 3 and 4. Some papers were missing so things were delayed.

Approved
See Timeline for update

RFE another child to add delays the case

Green Card received 18 July 2014 Almost a year! :(

Link to comment
Share on other sites

Filed: K-1 Visa Country: France
Timeline

Hello Fellow Journeyers!

Happy New Year! Bonne Année et Bonne Santé!

I'm American and my fiance is French. We submitted our paperwork at the end of August and received the approval October 18, 2013. We waited for more than 2 months to receive our case number, which the NVC says was forwarded to the Embassy in Paris on December 27. My fiance filled out the DS-160 and we tried to schedule an appointment with the consulate after filling out the visa application, but it wouldn't let him actually schedule the appointment. Is this normal? He has not received any packet from the Embassy, yet.

What do we do at this point? Do we wait until he receives the information from the consulate or do we try and call the embassy (which is impossible, by the way!)

What is the CEAC and where do I find that?

What has been your experience with the embassy in Paris?

Thanks for your help and time.

Much Love and Blessings,

A

Bonjour !

ceac.state.gov : it's a website where you can check your visa status with your number case.

mellie

Link to comment
Share on other sites

Filed: K-1 Visa Country: France
Timeline

AOS, EAD, AP envoyés la semaine dernière et accusé de réception reçu aujourd'hui, c'est reparti pour l'attente ! D'autant plus frustrant que dans le NJ je peux pas passer mon permis de conduire grrr...

Link to comment
Share on other sites

Filed: K-1 Visa Country: France
Timeline

Merci didopage pour cette precision quie me rassure :)

Petite précision. Dna sle formulaire G-325a (Biometric informatiosn) il y a un espace pour le "file number", ce fameuse numéro qui commence par la lettre "A". J'ai conclu, que ca sera le numero qu'on donnera a mon "aplication" et que donc, je n'en ai pas encore... Je ne me trompe pas?

Merci encore :) et courage à Aquineas qui commence tout ça!

My K1 journey​:

USCIS

I-129F Sent : 2014-02-25

I-129F NOA1 : 2014-03-04

-"On August 7, 2014, your address was changed relating to the I129F, PETITION FOR FIANCE(E) that you filed" : We called the USCIS, it was just a glitch, application is still pending".

I-129F NOA2 :2014-09-17

NVC

Packet 3 received : 2014-10-18

Packet 3 sent back : 2014-10-18

Packet 4 received : 2014-10-27

Interview date : 2014-11-26

Passport received : 2014-12-12

POE Boston : 2014-12-13

Got married on 12/22/2014 :dancing:

AOS

Package sent: 2015-01-05

NOA: 2015-01-08

Biometrics (Boston, MA): 2015-02-04

EAD received: 2015-03-06

Link to comment
Share on other sites

AOS, EAD, AP envoyés la semaine dernière et accusé de réception reçu aujourd'hui, c'est reparti pour l'attente ! D'autant plus frustrant que dans le NJ je peux pas passer mon permis de conduire grrr...

Bon courage, peut etre feras tu parti de ceux pour qui ca ira vite. Sinon attend toi a minimum 6 mois d attente... bienvenue aux US ! Tu as besoin de l'EAD u carrement de la GC pour le permis? Si c'est la GC ca craint c'est sur... si c'est l'EAD tu as le droit normalement a 3 mois de conduite sur ton permis francais et entre temps tu auras l EAD ou presque pas de lapse, dans ce cas la c'est pas trop grave. J ai eu un lapse d environ 2 semaines moi...

Sinon personne qui a voyage avec l'AP pour raconter son aventure (ou mesaventure) ? enfin peut etre d ici mars j aurai cette GC...

K1 Journey:

NOA1: 08/21/2012 (CSC)

NOA2: 04/24/2013 (8 months ClockWatch2.gif )

NVC received: 05/02/2013

NVC sent to Embassy: 05/06/2013 (only took 4 days !!)

Packet 3 received: 06/01/2013 (our son's 2nd birthday !!).Packet 3 response leaving in the mail on the next business day (06/04)

Medical: 06/11/2013

Interview: 06/18/2013. No packet 4 received, interview notice given on the phone the day before.

APPROVED !!

POE Chicago: 07/05/2013

AOS (EAD/AP) Journey:

NOA1: 07/30/2013

Biometrics: 09/09/2013

EAD/AP: 10/09/2013

Received a "potential interview waiver case" letter on 11/23/13.

GREEN CARD APPROVED AND IN PRODUCTION ON 03/17/2014

ROC I-751:

Sent: 01/09/16

NOA1: 01/11/16

Approval and Production Notice: 07/29/16

Link to comment
Share on other sites

Filed: Citizen (pnd) Country: France
Timeline

Merci didopage pour cette precision quie me rassure :)

Petite précision. Dna sle formulaire G-325a (Biometric informatiosn) il y a un espace pour le "file number", ce fameuse numéro qui commence par la lettre "A". J'ai conclu, que ca sera le numero qu'on donnera a mon "aplication" et que donc, je n'en ai pas encore... Je ne me trompe pas?

Merci encore :) et courage à Aquineas qui commence tout ça!

Le A number est ton Alien number. Il sera écrit sur ton NOA2. Si tu as déjà eu affaire avec l'immigration US auparavant, alors tu devrais déjà avoir un Alien number. Sinon, en effet, tu n'en as pas encore. Tu garderas ce numéro a vie, comme un numéro de sécu.

Edited by didopage

K-1 Visa Timeline AOS Timeline

- Aug 31st, 2011 - Mailed I-129F package - May 29th, 2012 - Mailed AOS/EAD/AP package

- Apr 13th, 2012 - Visa received - Aug 24th, 2012 - Green Card received

ROC Timeline

- May 19th, 2014 - Mailed ROC package to CSC

- Aug 8th, 2014 - Green Card received

N-400 Timeline

- Dec 29th, 2021 - Filed online. Got notice that biometrics will be reused.

- Now waiting...

Link to comment
Share on other sites

Filed: IR-1/CR-1 Visa Country: France
Timeline

Bonjour Shikimo,

Je ne comprends pas, en étant marié depuis tant d'années, devoir passer par tout ce processus! A ce que je sache, vous n'avez rien à prouver. Vous êtes mariés depuis 7 ans, vous avez des enfants, il n'y a aucun risque de fraude là.

Bonjour !

Malheureusement, le processus est le même pour tout le monde…le seul avantage que l'on risque de tirer de notre statut évident de 'vraie famille' et d'avoir quelques sous dans le matelas c'est un niveau de confiance bien élevé le jour de l'entretien finale--toutes les preuves seront bien en place et facile a vérifier. Pour le reste, le moindre faux pas administratif serai bien problématique, j'en suis sûr. Il y a aussi le question de ma rétablissement de domicile aux USA, où j'ai pas vécu depuis 2006. C'est pour le timing de cette étape-là que je m'inquiète le plus.

I-130 mailed: 03/10/14 (from France to Chicago Lockbox)

I-130 received: 03/12/14 (this is also our priority date)

NOA1 email: 03/16/14 (email sent at 11:40 pm on Sunday!?!)

NOA1 letter: 03/30/14

I-797C: 03/21/14

NOA2 email: 08/09/14 (email sent at 5:45 am on Saturday!?!)

NOA2 letter: 08/13/14

Sent to NVC: 08/19/14 (email notification)

NVC receipt: 09/08/14 (confirmed by phone call)

NVC case #: 09/11/14 (received via email with NVC welcome letter as attachment)

DS-261 done: 09/12/14

--AOS invoice: 09/17/14 (notice via email)

--Invoice paid: 09/18/14

--accepted: 10/1/14 (notice via email)
IV invoice: 10/1/14 (same email)
IV fee paid: 10/4/14
--accepted: 10/8/14 (status changed to "paid" on NVC website)
DS-260 done: 10/9/14
AOS/IV docs
sent: 10/13/14
AOS/IV docs
signed for: 10/17/14
confirmation
email received: 10/18/14 (this email said there will be a 60 day wait before my docs are reviewed)
checklist: 12/11/14 (i864, section 5, one error: "you must enter "1" for yourself...")
New i864 mailed: 12/14/14
Received: 12/18/14 (email notification 12/22/14, with another 60-day warning)
Third N/A: 3/2/15
NVC case
complete: 3/2/15 (confirmed on call to NVC 3/4/15; email received 3/9/15)
Interview date: 4/1/15 (assigned 3/11/15)
APPROVED!!! CEAC status changed to "Issued" on 4/2/15.
Visa and POE
papers in-hand: 4/12/15
POE: 4/16/15 in Minneapolis. Kept my wife and our three-Y.O. waiting in a windowless room with no toilet access for over an hour, then let them through without asking any questions.
But whatever: it's over!!!!! 13 months and 3 days from original priority date.
Green card: Accompanying docs stamped 6/16, but the card did not arrive until 7/2 (approx. 11 weeks after POE).
Now it's really over. Thank you so much to all of you at VJ who helped us through this ordeal.
Link to comment
Share on other sites

Filed: K-1 Visa Country: France
Timeline

Bonjour !

Malheureusement, le processus est le même pour tout le monde…le seul avantage que l'on risque de tirer de notre statut évident de 'vraie famille' et d'avoir quelques sous dans le matelas c'est un niveau de confiance bien élevé le jour de l'entretien finale--toutes les preuves seront bien en place et facile a vérifier. Pour le reste, le moindre faux pas administratif serai bien problématique, j'en suis sûr. Il y a aussi le question de ma rétablissement de domicile aux USA, où j'ai pas vécu depuis 2006. C'est pour le timing de cette étape-là que je m'inquiète le plus.

Oui c'est vraiment n'importe quoi je trouve!


NOA1 August 6 2012
NOA2 April 16 2013

NVC April 22 2013

Packet 3 received May 25th 2013

Interview July 11th 2013

I'm not a reference between packet 3 and 4. Some papers were missing so things were delayed.

Approved
See Timeline for update

RFE another child to add delays the case

Green Card received 18 July 2014 Almost a year! :(

Link to comment
Share on other sites

Filed: Citizen (pnd) Country: France
Timeline

ROC envoyé hier.

C'est reparti pour quelques mois d'attente. Mais bon il n'y pas d'urgence pour celui là. Il me faut juste le NOA1 pour la prolongation de la green card, après ça, ils peuvent prendre leur temps :)

T'as envoye quoi comme docs du coup ? :)

Bientot mon tour dans quelques mois.

K-1 Visa Timeline AOS Timeline

- Aug 31st, 2011 - Mailed I-129F package - May 29th, 2012 - Mailed AOS/EAD/AP package

- Apr 13th, 2012 - Visa received - Aug 24th, 2012 - Green Card received

ROC Timeline

- May 19th, 2014 - Mailed ROC package to CSC

- Aug 8th, 2014 - Green Card received

N-400 Timeline

- Dec 29th, 2021 - Filed online. Got notice that biometrics will be reused.

- Now waiting...

Link to comment
Share on other sites

Filed: Timeline

T'as envoye quoi comme docs du coup ? :)

Bientot mon tour dans quelques mois.

Mortgage, tax transcripts, releves de banque, copies de nos cartes dnos credit/debit, assurance voiture, maison, sante, reservations de vols et photos due voyage, factures diverses dont dentiste. Je crois que c'est tout

Link to comment
Share on other sites

Filed: K-1 Visa Country: France
Timeline

Coucou tout le monde !

Je suis ce topic depuis un petit moment et me suis décidée à vous écrire un petit mot !

On s'est lancé dans le processus du K-1 visa depuis fin octobre et je vais renvoyer le packet 3 à l'ambassade cette semaine.

Bizarre comme on se sent proche de la ligne d'arrivée, alors qu'au final il y a tellement plus à faire après notre installation !

En tout cas, c'est super enrichissant de vous lire et ça permet de se projeter un peu plus facilement. Je suis sûre que j'aurai énormément de questions à vous poser d'ici peu !

Au plaisir goofy.gif

K1 journey : - I-129f sent : 10/28/13

- NOA 2 hardcopy : 12/02/13

- Interview date : 02/20/2014 (approved)

Link to comment
Share on other sites

 
Didn't find the answer you were looking for? Ask our VJ Immigration Lawyers.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
- Back to Top -

Important Disclaimer: Please read carefully the Visajourney.com Terms of Service. If you do not agree to the Terms of Service you should not access or view any page (including this page) on VisaJourney.com. Answers and comments provided on Visajourney.com Forums are general information, and are not intended to substitute for informed professional medical, psychiatric, psychological, tax, legal, investment, accounting, or other professional advice. Visajourney.com does not endorse, and expressly disclaims liability for any product, manufacturer, distributor, service or service provider mentioned or any opinion expressed in answers or comments. VisaJourney.com does not condone immigration fraud in any way, shape or manner. VisaJourney.com recommends that if any member or user knows directly of someone involved in fraudulent or illegal activity, that they report such activity directly to the Department of Homeland Security, Immigration and Customs Enforcement. You can contact ICE via email at Immigration.Reply@dhs.gov or you can telephone ICE at 1-866-347-2423. All reported threads/posts containing reference to immigration fraud or illegal activities will be removed from this board. If you feel that you have found inappropriate content, please let us know by contacting us here with a url link to that content. Thank you.
×
×
  • Create New...