Jump to content
helloworld9

Esta denied affects visa K1?

 Share

6 posts in this topic

Recommended Posts

Filed: Other Country: France
Timeline

Hello,

 

In november I applied for esta and it was approved. Last week I recieved a mail saying my esta application was updated and now it is not approved anymore. I don't know why exactly but it might be because I travelled twice to the US this year to visit my boyfriend (in January and April) maybe it was too much to them? 

So  I was wondering if this denial could affect an application for visa K1?

 

Thanks in advance for your answers

 

Marloush

Link to comment
Share on other sites

No.

K1

29.11.2013 - NoA1

06.02.2014 - NoA2

01.04.2014 - Interview. 

AoS

03.2015 - AoS started.

09.2015 - Green Card received.  

RoC

24.07.2017 - NoA1.

01.08.2018 - RoC approved. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Anywhere from 8 to 11 months for K1.

K1

29.11.2013 - NoA1

06.02.2014 - NoA2

01.04.2014 - Interview. 

AoS

03.2015 - AoS started.

09.2015 - Green Card received.  

RoC

24.07.2017 - NoA1.

01.08.2018 - RoC approved. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Salut! Je suis exactement dans le même cas que toi! 

Ils m’ont enlever l’Esta en 2016 car je fesais trop d’aller retour Mars 2016 je suis rester 3 mois ( j’ai rencontrer mon fiancée à Miami) je suis reparti en septembre 2016 pour 1 mois et puis le 22 décembre 2016 le jour de mon anniversaire ils m’ont bloquer à l’immigration et m’ont remis dans un vol pour un retour en France ! Et ils m’ont supprimer L’Esta, c’est très dure par rapport à la distance. Nous avons donc fais le visa K1 mon fiancée et moi! Ça fais 6 mois qu’on attend maintenant ! 

J’ai eu très peur pendant longtemps que le fait qu’ils m’ont supprimer l’esta aller affecter mon K1 visa mais en faite je ne pense pas parce que la seule chose qu’ils vont vraiment vérifier c’est si tu as une vrai relation , que le mariage n’est pas une fraude, donc ça n’affecteras pas ton K1 visa mais si je peux me permettre , le k1 visa est la meilleure des solutions afin d’être avec ton fiancée, c’est long entre 5-8 mois d’attente mais courage ça vaut le coup! Sans L’Esta c’est galère de voir mon fiancée mais on se voit dans d’autres pays, et il vient en France aussi

Je te souhaite vraiment de réussir au États Unis, c’est dure mais rien n’est impossible!  

Je t’ai un peu raconter mon histoire ! Mais ne t’en fais pas je sais que c’est stressant mais ça n’affecteras pas ton K1 visa ! :)

 

Bisous, Nay! 

 

Positivity !:)

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Nayruie said:

Salut! Je suis exactement dans le même cas que toi! 

Ils m’ont enlever l’Esta en 2016 car je fesais trop d’aller retour Mars 2016 je suis rester 3 mois ( j’ai rencontrer mon fiancée à Miami) je suis reparti en septembre 2016 pour 1 mois et puis le 22 décembre 2016 le jour de mon anniversaire ils m’ont bloquer à l’immigration et m’ont remis dans un vol pour un retour en France ! Et ils m’ont supprimer L’Esta, c’est très dure par rapport à la distance. Nous avons donc fais le visa K1 mon fiancée et moi! Ça fais 6 mois qu’on attend maintenant ! 

J’ai eu très peur pendant longtemps que le fait qu’ils m’ont supprimer l’esta aller affecter mon K1 visa mais en faite je ne pense pas parce que la seule chose qu’ils vont vraiment vérifier c’est si tu as une vrai relation , que le mariage n’est pas une fraude, donc ça n’affecteras pas ton K1 visa mais si je peux me permettre , le k1 visa est la meilleure des solutions afin d’être avec ton fiancée, c’est long entre 5-8 mois d’attente mais courage ça vaut le coup! Sans L’Esta c’est galère de voir mon fiancée mais on se voit dans d’autres pays, et il vient en France aussi

Je te souhaite vraiment de réussir au États Unis, c’est dure mais rien n’est impossible!  

Je t’ai un peu raconter mon histoire ! Mais ne t’en fais pas je sais que c’est stressant mais ça n’affecteras pas ton K1 visa ! :)

 

Bisous, Nay! 

 

Positivity !:)

English only in the Upper forums please. If you want to speak French then move to a subforum

Link to comment
Share on other sites

 
Didn't find the answer you were looking for? Ask our VJ Immigration Lawyers.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
- Back to Top -

Important Disclaimer: Please read carefully the Visajourney.com Terms of Service. If you do not agree to the Terms of Service you should not access or view any page (including this page) on VisaJourney.com. Answers and comments provided on Visajourney.com Forums are general information, and are not intended to substitute for informed professional medical, psychiatric, psychological, tax, legal, investment, accounting, or other professional advice. Visajourney.com does not endorse, and expressly disclaims liability for any product, manufacturer, distributor, service or service provider mentioned or any opinion expressed in answers or comments. VisaJourney.com does not condone immigration fraud in any way, shape or manner. VisaJourney.com recommends that if any member or user knows directly of someone involved in fraudulent or illegal activity, that they report such activity directly to the Department of Homeland Security, Immigration and Customs Enforcement. You can contact ICE via email at Immigration.Reply@dhs.gov or you can telephone ICE at 1-866-347-2423. All reported threads/posts containing reference to immigration fraud or illegal activities will be removed from this board. If you feel that you have found inappropriate content, please let us know by contacting us here with a url link to that content. Thank you.
×
×
  • Create New...