Help - Search - Members - Calendar
Full Version: IR5 (padres)
VisaJourney.com > General Discussion Area > Regional Discussion > Latin America, Mexico & the Caribbean

cindyandjuan
Alguno de ustedes sabe cuanto esta durando Ciudad Juarez para dar una entrevista a padres de ciudadanos despues de que NVC revisa los documentos?

Mande un correo electronico a Ciudad Juarez y me respondieron que estan durando hasta doce meses. Se me hace mucho tiempo para una entrevista.

Gracias.
kitkat1
QUOTE(cindyandjuan @ Feb 16 2007, 06:06 PM) *
Alguno de ustedes sabe cuanto esta durando Ciudad Juarez para dar una entrevista a padres de ciudadanos despues de que NVC revisa los documentos?

Mande un correo electronico a Ciudad Juarez y me respondieron que estan durando hasta doce meses. Se me hace mucho tiempo para una entrevista.

Gracias.

12 months is normal and usually the time estimates the consulate provides are accurate.
cindyandjuan
QUOTE(kitkat1 @ Feb 16 2007, 08:57 PM) *
QUOTE(cindyandjuan @ Feb 16 2007, 06:06 PM) *

Gracias.

12 months is normal and usually the time estimates the consulate provides are accurate.
[/quo

I have seen from other timelines that it takes a month or two the most for this kind of case. Why do you think Ciudad Juarez is taking so long to schedule interviews? I thought that immediate relatives of US citizens didn't have to go on a waiting list.

Thank You
kitkat1
It's not a wait for a visa - it's a wait for an appointment. They have an enormous backlog and are said to be the busiest consulate in the world. That's why there's a wait.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2008 Invision Power Services, Inc.