Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Netherlands
VisaJourney.com > General Discussion Area > Regional Discussion > Europe & Eurasia (except the UK and Russia)

Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14
Mijndert
Ach, een geheel nieuwe VJ wink.gif
Kon vandaag niet op VJ komen, begrijp nu waarom.
Hoop dat de datum op USCIS voor K1 visa snel verder gaat, in plaats van blijven hangen op 18 oktober.
Maar we zullen blijven hopen.

mijndert
Em&Ed
Is er bij jullie alle enige actie te zien wat betreft jullie case? Bij ons helaas nog niks, nada, niente sad.gif . Na ja, we blijven maar gewoon afwachten, maar het is wel frustrerend. Thanks trouwens voor het openen van een nieuwe Netherlands topic good.gif
Tobester
Wachten, wachten, wachten.
Ik ben inmiddels drie maanden getrouwd (vandaag om precies te zijn! smile.gif ) en ik wacht op m'n EAD...
Ik heb uitzicht op een baan en kan beginnen zodra mijn werkvergunning binnen is.
Maar dan is het nog niet voorbij, ik krijg ook nog een interview voor m'n AOS..
Blijkbaas is de ambtenarij overal ter wereld hetzelfde.
Maar zolang ik nog in de molen zit is er hoop.
Frustrerend is het zeker... mad.gif
Mijndert
Hi allemaal,
Nee, CSC tijden van 6 januari naar 24 januari veranderd, maar de behandelings datum is nog steeds 18 oktober.
Wat de topic betreft, ik miste een stukje Nederlands op VJ, dus maar gelijk gedaan, wel zo gezellig.
Hopelijk komende week wel verandering in de tijden.

mijndert
joy
Hallo allemaal,

geweldig dat we hier gewoon lekker nederlands kunnen spreken.
ff een vraagje:

voor welke route hebben jullie gekozen.....DCF of K1 en waarom?

gr joy
Mijndert
Wij hebben gekozen voor de K1 route.
Heen en weer vliegen voor DCF is leuk, maar kost weer extra geld (zuinige Hollander) en mijn familie voor de bruiloft is veel kleiner dan die van Tina in de States.
DCF in Nederland is sneller, maar nu heb ik de tijd om zowel materieel en financieel orde op zaken te stellen voor ik vertrek, vind ik wel zo handig om met een schone lei te beginnen wink.gif

mijndert
Em&Ed
De reden dat wij (opnieuw) K1 zijn gaan doen i.p.v. DCF zijn eigenlijk dezelfde als die van Mijndert. Wij hebben er ooit wel aan gedacht om DCF te doen en ik heb toen ook informatie in gewonnen bij de gemeente waarin ik woon, omdat ik toendertijd ergens had gelezen dat het in sommige gemeentes mogelijk was om in je eentje de ondertrouw te regelen, maar helaas deden ze daar in mijn gemeente dus niet aan en tsja, toen was het direct einde DCF verhaal en hello K1.....maar het hele K1 proces is een ware beproeving voor ons aangezien wij al eens eerder een k1 procedure waren gestart in 2003, maar die is ergens in Texas 'zoek' geraakt (lang verhaal, maar het heeft heel 2004 op z'n kop gezet, voor ons dan). Na ja, nu zitten we weer in het k1 traject, 'gezellig' weer te wachten wink.gif blink.gif
joy
Mijn verloofde en ik hebben gekozen om de DCF te gaan doen, gewoonweg omdat dit de snelste route/manier is. Maar zoals jullie al aangegeven is het financieel een stuk duurder.
De planning is om in Minot, ND waar hij nu gestationeerd zit, te trouwen en dan samen terug naar NL vliegen en de DCF te starten om vervolgens als dat eenmaal achter de rug is, en ik eenmaal in de US zit om in 2007 een grote ceremonie in Houston TX te hebben met alle familie en vrienden....dus wij hebben nog een hoop te doen. wacko.gif
Em&Ed
Hebben jullie al een datum op het oog Joy? (hoezo nieuwsgierig wink.gif) Trouwens Tobester, nog gefeliciteerd met je three months anniversary! Heb je er al enig zicht op wanneer je je EAD zal ontvangen? Dit hele proces is wel een soort van waiting game niet, but oh well, 't is de moeite waard.....or so I think. Trouwens zijn wij hier wel politiek correct bezig met ons Nederlands, zouden wij niet alvast moeten beginnen met ons aan te passen aan ons toekomstig thuisland? wink.gifwink.gifwink.gif (sorry, beetje flauw, maar heb net het nieuws gezien, waar dit weer een onderwerp was)
Tobester
QUOTE(Em&Ed @ Feb 1 2006, 01:24 PM) *
Trouwens Tobester, nog gefeliciteerd met je three months anniversary! Heb je er al enig zicht op wanneer je je EAD zal ontvangen?

Dank u dank u.
Het toeval wil dat ik zojuist de website van de USCIS heb gecheckt en mijn EAD blijkt VANDAAG goedgekeurd te zijn en is dus "in the mail"! WOOHOO!!!!
Met een beetje geluk kan ik komende maandag al beginnen met werken... kicking.gif good.gif
Em&Ed
QUOTE(Tobester @ Feb 1 2006, 02:01 PM) *

Dank u dank u.
Het toeval wil dat ik zojuist de website van de USCIS heb gecheckt en mijn EAD blijkt VANDAAG goedgekeurd te zijn en is dus "in the mail"! WOOHOO!!!!
Met een beetje geluk kan ik komende maandag al beginnen met werken... kicking.gif good.gif

Hey Tobester, gefeliciteerd good.gif Wat voor werk ga je doen als ik vragen mag?
Tobester
QUOTE(Em&Ed @ Feb 1 2006, 02:07 PM) *

QUOTE(Tobester @ Feb 1 2006, 02:01 PM) *

Dank u dank u.

Hey Tobester, gefeliciteerd good.gif Wat voor werk ga je doen als ik vragen mag?

Ik begin "onderaan de ladder" op een grafisch ontwerpbureau....
Postkamer, receptie etc.. maar... Ik heb een 'voet tussen de deur' zogezegd.
Zolang je meedoet aan het arbeidsproces is doorstromen een mogelijkheid.
Alles beter dan thuiszitten..
jolanda
mijn EAD is vandaag goedgekeurd, heb nog geen idee wat ik ga doen, maar ben erg blij dat dat deel van AOS over is
Em&Ed
Hoi Jolanda, jij ook gefeliciteerd met je EAD good.gif (ik mocht willen dat ik al zo ver was.....lol).

Het lijkt mij best spannend om in een ander land weer helemaal opnieuw het arbeidsproces in te moeten. Ik heb ook altijd het idee dat het in de States ook veel makkelijker is om aan werk te komen dan hier in Nederland, maar ik kan mij vergissen natuurlijk.
Tobester
Ok vandaag dus de EAD in de bus, is een jaar geldig. dat wordt overhemden strijken en m'n "goeie broeken" naar de stomerij brengen...gelukkig heeft m'n baas een hekel aan stropdassen, die kan ik thuislaten smile.gif
Aan de slag!
Em&Ed
En Tobester, hoe is de eerste week/zijn de eerste weken geweest? Mijndert, is er bij jullie al beweging in jullie case?
Mijndert
Nee, nog geen eind in zicht, maar het zal niet lang meer duren hoop ik.
CSC datum voor I-129F's NOA-2 is 3 November, dus hoop 2e week Maart wat te horen.
In de lijst worden al velen met NOA-1, na de 3e gedateerd, met een NOA-2 verrast.
Dus, nog even doorbijten maar whistling.gif

En Tobester, succes met je werk.

mijndert
Em&Ed
Nou ja zeg, we've been approved!!!!!!!!!!! kicking.gif kicking.gif kicking.gif kicking.gif kicking.gif Ik zit hier echt met zo'n gevoel van somebody pinch me.....lol. Eindelijk, eindelijk, eindelijk kicking.gif kicking.gif kicking.gif kicking.gif kicking.gif
Mijndert
Het zelfde hier Em&Ed
Nog lang niet verwacht en vanmorgen toen ik om 5 uur van huis ging, was er een sms'je van Tina ......
Dacht dat ze me een leuke dag wilde wensen.
Was het de mededeling dat we APPROVED waren kicking.gif luv.gif kicking.gif tongue.gif whistling.gif smile.gif

Nu maar wachten of de rest ook zo snel zal gaan.

mijndert
Em&Ed
Hey Mijndert ontzettend tof dat jullie ook approved zijn! kicking.gif kicking.gif kicking.gif Op naar de volgende stap in het traject!. Ik had eigenlijk nog helemaal niks verwacht. Vanochtend keek ik op de USCIS site en daar stond dat ze op 21-2 een last update hadden gedaan en tsja, dat was sinds november de eerste keer dat er uberhaupt iets veranderd was dus ik had zoiets van na ja, ze hebben er in ieder geval naar gekeken en vanmiddag toen ik thuis kwam en mijn email checkte had ik 2 notifications gedateerd op 22-2 en daar stond in van approved op de 21ste. Ik wist even niet meer hoe ik het had....lol blink.gif
Mijndert
Ja, klopt, onverwachte verrassing, en zelfs een GOEDE boodschap kan een raar gevoel geven bij eerste aanblik blink.gif
En aan de overkant waren ze helemaal blij, pa en ma-in-law kunnen maar niet wachten en vragen steeds of het niet sneller gaat.
Als ze nou maar niet denken dat het in 2 weken rond is ...........
Maar goed, straks genoeg werk aan de winkel met pakketje 3

Succes en alvast sterkte bij de rest.

mijndert
Em&Ed
Is er iemand die iets kan zeggen over wat te verwachten bij pakket 3?Heb ooit eens iets uitgeprint daarover maar dat was tijdens onze eerste aanvraag in 2004, maar er zal wel wat veranderd zijn intussen plus ik kan dat papier ook nergens terug vinden.
Mijndert
Hi Em&Ed.

Wat je krijgt is form DS-230 Part I en II.
Hier op VJ kun je voorbeelden downloaden.
Vergeet niet een uittreksel van de geboorte akte aan tevragen, een internationaal.
En doe ook even de gebruiksaanwijzing van die DS-230 lezen wink.gif
Als je nog wat wilt vragen, ga je gang.

mijndert
Em&Ed
Dat uittreksel van dat geboorteakte is dat nou hetzelfde als het uittreksel uit het geboorteregister? Misschien een beetje een rare vraag hoor (misschien ook wel een domme, maar goed ik ben blond wacko.gif .....lol), maar je kan in de gemeente waar ik woon die dingen online aanvragen, maar ik zie nergens het woord akte staat. En die formulieren heb ik inmiddels gezien. Enne, ik zal de komende tijd vast wel meer te vragen hebben dus bereid je maar voor wink.gif
Tobester
QUOTE(Em&Ed @ Feb 25 2006, 04:58 PM) *

Dat uittreksel van dat geboorteakte is dat nou hetzelfde als het uittreksel uit het geboorteregister? Misschien een beetje een rare vraag hoor (misschien ook wel een domme, maar goed ik ben blond wacko.gif .....lol), maar je kan in de gemeente waar ik woon die dingen online aanvragen, maar ik zie nergens het woord akte staat. En die formulieren heb ik inmiddels gezien. Enne, ik zal de komende tijd vast wel meer te vragen hebben dus bereid je maar voor wink.gif

Nee, de geboorteakte is NIET hetzelfde als het uittreksel. Dat dacht ik aanvankelijk ook, maar je moet de INTERNATIONALE geboorteakte aanvragen in de gemeente waar je geboren bent.
Dit moet schriftelijk en ze willen een kopie van je paspoort (het kan via de fax).
De leges verschillen per gemeente (+/- 10 euro), maar vraag er meteen een stuk of 4 aan, je hebt ze in de US ook nodig en de douane geeft je je papieren niet terug.
Em&Ed
QUOTE(Tobester @ Feb 25 2006, 06:45 PM) *

Nee, de geboorteakte is NIET hetzelfde als het uittreksel. Dat dacht ik aanvankelijk ook, maar je moet de INTERNATIONALE geboorteakte aanvragen in de gemeente waar je geboren bent.
Dit moet schriftelijk en ze willen een kopie van je paspoort (het kan via de fax).
De leges verschillen per gemeente (+/- 10 euro), maar vraag er meteen een stuk of 4 aan, je hebt ze in de US ook nodig en de douane geeft je je papieren niet terug.

Ah, thanks for the info. Ik zal maandag direct eens bellen naar de gemeente waar ik geboren ben. Ik had trouwens nog een vraagje, wat zijn zo globaal geschat de kosten tot aan de stempel in je paspoort? Niet dat ik me daar druk over maak ofzo hoor, maar ik ben gewoon erg nieuwsgierig plus het is altijd handig te weten wat er je te wachten staat qua financieën. Trouwens Tobester, bevalt je baan je een beetje?
Em&Ed
Ik had even een vraagje betreffende de I 134. Ik heb hier op het forum al rondgekeken, maar wat ik uit alle topics hier over opmaak is dat dat ook weer per land verschilt wat ze vragen enzo. Iemand hier die iets kan zeggen over wat er nodig is voor Amsterdam? (hoop dat het duidelijk is, 't is inmiddels 3.15 am, dan ben ik qua typen niet meer op m'n best.....lol)
Mijndert
Em&Ed,
Vragen staat vrij hoor biggrin.gif
Kosten voor zover ik nu weet:

Ziekenhuis voor foto:
Euro 50,00 X-ray

Dokter (Medical):
Euro 155,00 voor medical
Euro 39,00 voor BMR spuit

Consulaat:
Dollar 355.00 Visum
Dollar 45.00 processing fee

Tobester,
Bedankt voor de tip over het aantal aktes wink.gif Als ze Rotterdam niet te duur zijn, neem ik er 5 wink.gif
Een voor mijn kleinkinderen laughing.gif

mijndert
Em&Ed
QUOTE(Mijndert @ Feb 27 2006, 02:52 PM) *

Em&Ed,
Vragen staat vrij hoor biggrin.gif
Kosten voor zover ik nu weet:

Ziekenhuis voor foto:
Euro 50,00 X-ray

Dokter (Medical):
Euro 155,00 voor medical
Euro 39,00 voor BMR spuit

Consulaat:
Dollar 355.00 Visum
Dollar 45.00 processing fee

Tobester,
Bedankt voor de tip over het aantal aktes wink.gif Als ze Rotterdam niet te duur zijn, neem ik er 5 wink.gif
Een voor mijn kleinkinderen laughing.gif

mijndert

Ah, ok, dat schept een beetje duidelijkheid. Ik zat er met mijn geschat bedrag dan niet zo ver vandaan. Het kost een beetje, maar je krijgt er dan ook wel wat voor terug wacko.gif blink.gif laughing.gif Ik kan trouwens die internationale geboorteakte zo bij het gemeentehuis af halen. Hier kosten ze Euro 10,45 per stuk. Ik zou zeggen, kom maar op met die package 3, ik ben er klaar voor.....lol. Heb je al een soort van datum in je hoofd van wanneer je denkt naar de States te vertrekken Mijndert of heb je zoiets van eerst maar eens die stempel?
Mijndert
Em&Ed

Eerst maar dat stempel, daarna huur opzeggen, werk opzeggen, baas weet het al van af NOA1, dus die is al aan het zoeken, maar net zo ongeduldig als de meeste mensen op VJ laughing.gif

Er valt nog genoeg te regelen, dus maar pakketje 3 afwachten, spullen op sturen, die dame in het wit crying.gif en dan het interview.

In Rotterdam kost het Euro 10,40 en gelijk meenemen die hap, wel 5 x tongue.gif

Ondertussen alles aan het verkopen wat ik niet meeneem whistling.gif

Maar goed, tijd gebrek zal eerder een punt zijn dan vroeg weg.

Mijn vader, broer met vrouw en kits komen naar de bruiloft, dus ff een vertrek plannen, zodat zij niet duur hoeven vliegen laughing.gif , echte Hollander hoor, lekker zunig.

Maar gaat het bij jouw sneller dan?
Best nieuwsgierig hoe het met de planning van anderen is, op USADutch weinig mensen, maar meer diepgang, hier is het aanbod ook veel te groot daarvoor, van Nederlanders weer te weinig.

Maar goed, eerst maar een happie eten maken en dan weer verder.

Ik wens je een fijne avond en tot hoors,

mijndert
Em&Ed
Mijn huur opzeggen doe ik ook pas nadat ik de stempel heb gekregen. Wat werk betreft, ik ben door een reorganisatie mijn baan kwijt geraakt in december dus dat heeft een ander al voor me opgezegd blink.gif wacko.gif Ik heb inmiddels al een hele lijst gemaakt met dingen die ik ga verkopen en dat is zo'n beetje mijn hele inboedel, want ik ga zo weinig mogelijk meenemen. En wat ik niet direct kwijt kan, kan ik opslagen bij mijn ouders dus da's eigenlijk allemaal al geregeld. Wij gaan het trouwen pas regelen als ik daar ben en het zal ook geen echte bruiloft worden maar gewoon elkaar het jawoord geven, zonder verder poespas. Een feest zullen we ooit wel eens geven, maar eerst dus even niet. Ik hoop trouwens uiterlijk eind juni in de States te zijn, maar ja, da's allemaal afhankelijk van het hoe en wanneer wat betreft die stempel dus. Ik heb gisteren nog even op het forum van USADutch rondgekeken, maar daar is inderdaad weinig actie + daar zitten toch voornamelijk mensen die de DCF route (zijn) gaan doen. Ik ben trouwens benieuwd, aangezien onze petitions op dezelfde dag goedgekeurd zijn, of we nu ook zo'n beetje gelijktijdig package 3 zullen ontvangen. Trouwens, waar in de States zal jij uiteindelijk gaan wonen? (hoezo ik ben nieuwsgierig wink.gif ).
Mijndert
Em,
Ha, een aagje laughing.gif
Wij gaan omgeving Atlanta, Georgia, wonen.
En zo nieuwsgierig is dat nu ook weer niet, we varen nu in het zelfde visum-bootje, dus dan praat je daar toch over?
En waar zal jij je vleugels neerstrijken?

mijndert
Em&Ed
Ik zal mijn vleugels neerstrijken in Melbourne, Florida.....een staatje verder dus wink.gif Ik las vorige week al dat het dit jaar een nog actiever hurricane season gaat worden dan vorig jaar dus dat kan nog 'leuk' gaan worden als ik daar eenmaal ben blink.gif .
Em&Ed
Wow, check in net mijn post, heb ik post van het Amerikaanse consulaat. Zo snel had ik echt niets verwacht, maar dit is wel erg cool biggrin.gif
Mijndert
Gaan we toch gelijk op kicking.gif
Kom thuis, dikke envellope, denk ik nog, zal wel weer een enquette zijn met een balpen of zo iets.
Eerst ff koffie pruttel maken, dan post kijken ............................. blink.gif wacko.gif dancin5hr.gif .....................
WOW, is dus ech wel snel.
Nu maar invullen en op sturen die hap.

mijndert
Em&Ed
Ah fijn dat jij ook je pakket 3 hebt ontvangen good.gif ! Ik moet maandag eerst een nieuw paspoort aanvragen, maar gelukkig duurt dat maar een weekje en kan ik hem dan komen halen. Ik had echt niet verwacht zo snel al iets te horen, maar het is alleen maar cool dat alles nu ineens zo snel gaat. Trouwens als je nou een fout maakt tijdens het invullen van de formulieren, zou je dat dan gewoon kunnen veranderen of zou het dan beter zijn om een compleet nieuwe uitdraai van deze site te halen? (en nee, ik heb nog geen fiout gemaakt hoor.....lol....meer een vraag uit voorzorg wink.gif )
Mijndert
Em,
Wat ik tot nu toe gedaan heb, is het hele pakket ff copieren yes.gif
Vul ik alles in, en controleer wat ze terug willen hebben.
Als ik de I-134 van Tina heb gekregen, samen met de rest van de spullen, dan nog een keer GOED nakijken en dan pas de originelen invullen.
Bij twijfel, kan ik altijd nog terecht bij VisaVersa in Alblasserdam voor een eind controle.
Tina had al een I-864 ingevuld (sponsor formulier), maar nu blijkt dat ze een I-134 moet invullen.
Verder is het aantal bijlagen voor de I-134 verminderd tot slechts het laatste jaar van de US Tax aangifte.

mijndert
Em&Ed
Err, ligt het nou aan mij of heb ik eigenlijk helemaal niet zoveel documenten nodig? Paspoort, foto's, geboorteakte, de I-134 en proof of relationship, volgens mij is dat het enige. Paspoort kan ik volgende week ophalen. De mijne is nog tot november geldig, maar da's dus niet lang genoeg helaas. Die internationale geboorteakte heb ik inmiddels wel al hier. Sjips hey, voor dat stukje papier vragen ze dan Euro 10,45 per stuk.....kassa blink.gif . Trouwens die tax aangifte die geld toch alleen maar voor mensen met een zelfstandig beroep (self-employed)?
Tobester
GOH STIL HIER HOOR...
btw mijndert hoe vind je m'n nieuwe avatar?
Em&Ed
Het is inderdaad een beetje stil hier sad.gif
Mijndert
Tobester,
Denk ik haast van die maffe voetbal verlost te zijn, kom jij met een Feyenoord logo, LOL.
Stil, ja klopt, de laatste tijd niet echt veel tijd gehad om ook maar ff te surfen.
Werken van vroeg tot laat en dan tussen door de boel opruimen, en verkopen.
Dus niet veel internetten, behalve de mail.
Maar goed, we vechten ons er wel door.
Groetjes,
mijndert
MarkTexas
QUOTE(Mijndert @ Jan 30 2006, 08:54 PM) *

Wij hebben gekozen voor de K1 route.
Heen en weer vliegen voor DCF is leuk, maar kost weer extra geld (zuinige Hollander) en mijn familie voor de bruiloft is veel kleiner dan die van Tina in de States.
DCF in Nederland is sneller, maar nu heb ik de tijd om zowel materieel en financieel orde op zaken te stellen voor ik vertrek, vind ik wel zo handig om met een schone lei te beginnen wink.gif

mijndert

@"Joy"

Ook Michele mijn verloofde uit Amerika en ik uit Nederland hebben voor een “K1” gekozen!

Mede ook wel voor de redenen die “Mijndert” in de quote opnoemde!
•Een extra benodigd centje proberen te sparen, voor zowel bruiloft als alle overige benodigdheden
wanneer je in Amerika aankomt, denk aan; rijbewijzen, ID-cards, verzekeringen enz, enz, enz!

•Tussentijds alle “overbodige” lidmaatschappen, verzekeringen, e.d vast beëindigen.

•Je huis/appartement vast te koop zetten/of de huur opzeggen.

•Al je spullen die je niet mee wil nemen naar Amerika verkopen.

•Enzovoorts, enzovoorts, enzovoorts, duizend en één dingen heb je te regelen, dus dat beetje “extra” tijd via de “K1” route komt GOED uit!

De “DCF” procedure gaat wellicht een paar maanden sneller als de “K1” route, echter moet je niet vergeten dat wanneer je de “DCF” procedure gaat doen, dat je dan de laatste paar maanden van de gehele procedure vooralsnog “alleen” bent in je eigen thuis land!
Nu is het al vreselijk om gescheiden te moeten leven van je verloofde,…het is natuurlijk NOG erger wanneer je getrouwd bent!

Michele en ik hebben dus met opzet voor de “K1” procedure gekozen, zodat we beiden wat meer “tijd” hebben om “Orde op zaken te stellen” zodat je met “een schone lei” een NIEUW leven kan beginnen!

Hoeveel mensen ken je nou daadwerkelijk die een compleet “nieuw” leven kunnen beginnen, MET een Schone lei?

Als je alle “leden” van dit forum niet mee telt, ken ik (in real life) eerlijk gezegd helemaal niemand!

Met de vriendelijke groeten;
Mark rose.gif .

Em&Ed
Hoi Mark, leuk een 'nieuw gezicht' hier.....na ja, nieuwe naam dan wink.gif. Alvast veel succes met het hele K1 gebeuren en hopelijk krijg je snel je NOA2!
MarkTexas
QUOTE(Em&Ed @ Feb 3 2006, 09:41 PM) *

Hoi Jolanda, jij ook gefeliciteerd met je EAD good.gif (ik mocht willen dat ik al zo ver was.....lol).

Het lijkt mij best spannend om in een ander land weer helemaal opnieuw het arbeidsproces in te moeten. Ik heb ook altijd het idee dat het in de States ook veel makkelijker is om aan werk te komen dan hier in Nederland, maar ik kan mij vergissen natuurlijk.

@Jolanda congrats met je EAD! good.gif

@Em&Ed

Werk zoeken in Amerika makkelijker dan in Nederland?
Persoonlijk denk ik dat het weinig uitmaakt, het is maar net in welk “vak” jij een baan zoekt, en hoeveel vraag daar naar is!

Ik zelf heb al een baan/contract geregeld wanneer ik voor het laatst op visite was bij mijn verloofde van 20Dec.’05 t/m 20Jan. ’06.
Dat contract gaat IN op het moment dat ik een SSN# nummer krijg! biggrin.gif

Als ik een contract kan regelen ruimschoots voorafgaand voor de daadwerkelijke “visa”, dan kunnen jullie dat ook! good.gif
Probeer het in iedergeval alvast te regelen als je weer op visite/vakantie gaat naar je verloofde!!! wink.gif

Ik kan hellaas niet uit ervaring spreken (omdat onze “K1” maar net is opgestart), maar wellicht helpt het feit dat je “al” een contract hebt, met de vooruitgang van zaken voor wat betreft je “Visa”!

Met de vriendelijke groeten;
Mark rose.gif

QUOTE(Em&Ed @ Mar 19 2006, 09:44 PM) *

Hoi Mark, leuk een 'nieuw gezicht' hier.....na ja, nieuwe naam dan wink.gif. Alvast veel succes met het hele K1 gebeuren en hopelijk krijg je snel je NOA2!

Niet alleen een "nieuw" gezicht en naam.
Ik heb dan welliswaar voorig jaar al wel geregistreerd, echter tot dit jaar zijn we bezig geweest met dingen voor bereiden voor de "K1"

Dus ook al sta ik wat langer geregistreerd, ben nog steeds een "newbie" biggrin.gif
Maar in iedergeval heel hartelijk bedankt voor je "beste wensen"! biggrin.gif

De NOA2?
Ja ,....het wachten , wachten, wachten, wachten en nog eens wachten vind ik toch wel het ergste!

Ook aan JOU en alle andere leden ALLE succes toegewenst met de procedures!!!

Met de vriendelijke Groeten;
Mark rose.gif

Mijndert
Hi Mark,
Ik ben al een paar dagen niet wezen kijken blush.gif
Maar als nog welkom.
Veel te druk met verkopen en regelen van diverse zaken.
Gaat "lekker" veel tijd in zitten.
Maar goed, ik zie dat jullie pas de K-1 in gang hebben gezet.
Wachten op die NOA-2 ging eigenlijk sneller dan ik had verwacht.
Maar goed, wachten duurt altijd lang, tenzij je wat anders om het hand hebt in de tussentijd.
In ieder geval sterkte en we houden elkaar op de hoogte.

mijndert
MarkTexas
Kan iemand in het NEDERLANDS zeggen welke inentingen je nou precies moet hebben?

Wat ze allemaal opnoemen in dit lijstje >>> http://www.visajourney.com/consulates/Amst...-Netherland.htm

Is voor een gedeelte onbekend bij mijn huisarts?!?
Mijn voorgaande inentingen als baby zijnde e.d. zijn hellaas niet meer te achterhalen.
Mijn huidige leeftijd is 34 is het misschien verstandig gewoon de HELE lijst te laten uitvoeren qua inentingen?

Bij voorbaat vriendelijk bedankt!
Mark.
Mijndert
MarkTexas,
Is jouw huisarts ECHT een huisarts of een kwakzalver???????
In jouw link staat dus duidelijk hoe en wat, in het Engels EN in het Nederlands.
Hebben je ouders niet jouw consultatie-bureau gegevens bewaard?
Het enige wat je eigenlijk zou moeten hebben is een herhalings prik voor DTP, Difterie, Tetanus en Polio.
Of je moet in de afgelopen 10 jaar een dergelijke prik gehad hebben.
De BMR, Bof Mazelen en Rubella, heb je gehad op het consultatie bureau in je jeugd.
Nogmaals, die huisarts van jouw moet z'n zaken beter op een rijtje zetten, dit zijn de eerste dingen die hij moet weten, anders is hij ook niet gerechtigd om uberhaupt medicijnen en inentingen voor te schrijven.

mijndert
MarkTexas
QUOTE(Mijndert @ Mar 26 2006, 12:52 PM) *

MarkTexas,
Is jouw huisarts ECHT een huisarts of een kwakzalver???????
In jouw link staat dus duidelijk hoe en wat, in het Engels EN in het Nederlands.
Hebben je ouders niet jouw consultatie-bureau gegevens bewaard?
Het enige wat je eigenlijk zou moeten hebben is een herhalings prik voor DTP, Difterie, Tetanus en Polio.
Of je moet in de afgelopen 10 jaar een dergelijke prik gehad hebben.
De BMR, Bof Mazelen en Rubella, heb je gehad op het consultatie bureau in je jeugd.
Nogmaals, die huisarts van jouw moet z'n zaken beter op een rijtje zetten, dit zijn de eerste dingen die hij moet weten, anders is hij ook niet gerechtigd om uberhaupt medicijnen en inentingen voor te schrijven.

mijndert

M’n huisarts kon niets terug vinden in hun computer.

Wat enerzijds ook wel logisch is, omdat mijn inentingen destijds inderdaad zijn uitgevoerd op het “consultatie bureau”.
Echter met het “vele” verhuizen zijn de consultatiebureau documenten hellaas zoek geraakt. blush.gif

En je hebt gelijk hoor,…het staat er inderdaad bij in het NEDERLANDS,….. denk dat ’t een beetje TE-LAAT/me ogen half dicht zaten wanneer ik die webpagina aan het bekijken was. blush.gif blink.gif

Mijn excuses! blush.gif

Nu het consultatiebureau documenten dus hellaas zoek zijn,….is het dan misschien verstandig om vooralsnog de gehele lijst te laten uitvoeren of toch maar niet?

Met vriendelijke groeten;
Mark.

Em&Ed
Hoi Mark. Je zou eens de GGD kunnen bellen en kijken of zij nog gegevens hebben. Heb ik ook geprobeerd omdat ik eerst mijn inentingsboekje ook niet kon vinden (inmiddels weer boven water). Helaas bij de GGD waar ik moest zijn, in Groningen, worden die gegevens tot je 27ste bewaard en dan vernietigd dus ik was 5 jaar te laat. Wat je eventueel ook kunt proberen is contact opnemen met de entadministratie voor jouw regio om na te gaan of zij nog gegevens hebben. Succes! (ps. mijn huisarts beschikt ook niet over mijn inentingsgegevens, omdat die niet door de huisarts werden gegeven, maar door het consultatiebureau en dat heeft weer met de GGD.....althans dat vertelde de assistente mij)
Mijndert
Hi,
Ik ga jullie verlaten, mijn immigratie gaat niet door, problemen in de US.
Verder niet belangrijk wat.
Ik wens jullie allemaal een goede Visa reis en geluk in het nieuwe vaderland met je aanstaande.
mijndert
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2008 Invision Power Services, Inc.