QUOTE(Em&Ed @ Feb 3 2006, 09:41 PM)

Hoi Jolanda, jij ook gefeliciteerd met je EAD

(ik mocht willen dat ik al zo ver was.....lol).
Het lijkt mij best spannend om in een ander land weer helemaal opnieuw het arbeidsproces in te moeten. Ik heb ook altijd het idee dat het in de States ook veel makkelijker is om aan werk te komen dan hier in Nederland, maar ik kan mij vergissen natuurlijk.
@Jolanda congrats met je EAD!
@Em&Ed
Werk zoeken in Amerika makkelijker dan in Nederland?
Persoonlijk denk ik dat het weinig uitmaakt, het is maar net in welk “vak” jij een baan zoekt, en hoeveel vraag daar naar is!
Ik zelf heb al een baan/contract geregeld wanneer ik voor het laatst op visite was bij mijn verloofde van 20Dec.’05 t/m 20Jan. ’06.
Dat contract gaat IN op het moment dat ik een SSN# nummer krijg!

Als ik een contract kan regelen ruimschoots voorafgaand voor de daadwerkelijke “visa”, dan kunnen jullie dat ook!
Probeer het in iedergeval alvast te regelen als je weer op visite/vakantie gaat naar je verloofde!!!
Ik kan hellaas niet uit ervaring spreken (omdat onze “K1” maar net is opgestart), maar wellicht helpt het feit dat je
“al” een contract hebt, met de vooruitgang van zaken voor wat betreft je “Visa”!
Met de vriendelijke groeten;
Mark
QUOTE(Em&Ed @ Mar 19 2006, 09:44 PM)

Hoi Mark, leuk een 'nieuw gezicht' hier.....na ja, nieuwe naam dan

. Alvast veel succes met het hele K1 gebeuren en hopelijk krijg je snel je NOA2!
Niet alleen een "nieuw" gezicht en naam.
Ik heb dan welliswaar voorig jaar al wel geregistreerd, echter tot dit jaar zijn we bezig geweest met dingen voor bereiden voor de "K1"
Dus ook al sta ik wat langer geregistreerd, ben nog steeds een "newbie"

Maar in iedergeval heel hartelijk bedankt voor je "beste wensen"!

De NOA2?
Ja ,....het wachten , wachten, wachten, wachten en nog eens wachten vind ik toch wel het ergste!
Ook aan JOU en alle andere leden ALLE succes toegewenst met de procedures!!!
Met de vriendelijke Groeten;
Mark