QUOTE(MarkTexas @ May 26 2006, 03:11 PM)

Hoi Em,
Hoe (naast alle frustraties) istiii?
Ik zie dat jullie emigratie zaak nu in een relatief hogere versnelling gaat dan voorheen!
GEFELICITEERD met datte!
Voor wat betreft mijn inentingen?
Ik heb contact gehad met de “GGD”, zij vertelden mij aan de telefoon dat er eigelijk maar twee manieren zijn om je inentingen te krijgen, namelijk bij hun of via je huisarts.
Echter dien je ruimschoots twee maanden
vooraf aan te geven welke inentingen je moet hebben en wanneer.
Nu reist de vraag; “heb je wel zoveel tijd, voordat je naar je interview moet?”
Ook “het” politie rapport blijkt vreemd te zijn voor de politie korpsen.
‘kheb er namelijk een aantal malen om gevraagd bij verschillende politie bureaus
echter zonder resultaat?!?!?
Nu lees ik net hier^^^boven^^^ dat het consulaat daar voor zorgt?!?
Dat hoop ik dan maar, want de politie korpsen zelf kijken je net aan alsof ze water zien branden
, wanneer je erom vraagt!
Nu heb ik ergens in deze “thread” gelezen dat je, je medische keuring alleen in Amsterdam kan ondergaan, in welk ziekenhuis moet je dan wezen?
Moet je dan ook je medische historie meenemen naar die ziekenhuis afspraak, of moet je dat alleen meenemen naar het consulaat???
Of staan de “hoe, wat & waar’s” allemaal in de opgestuurde documenten?
Je interview komt eraan YIPPIIIII!! "Go Em,..
Go Em,...
Go Em,..
Go Em...
Ik ben ERRUG benieuwd hoe het is gegaan,
-hoe je, je voelde,
-en (als ik zo brutaal mag zijn?) wat “ze” je nou precies gevraagd hebben?!?!?!?
Mijn excuses voor de vele vragen,…en ZOOOO weinig tijd om “online” te zijn!
Met de vriendelijke groeten,
Mark. Hoi Mark!
Geen probleem hoor de vele vragen! Ik zal ze zo goed mogelijk proberen te beantwoorden
Ik zal even beginnen met de medische keuring, want die heb ik de dag na pinksteren. Ik kreeg in package 4 naast de uitnodiging voor het interview een rits formulieren die voor de medische keuring nodig zijn. Daar moet je alleen je persoonsgegevens op invullen, de rest zal wel door de dokter gedaan worden neem ik aan. Tevens zat daar een formulier met daarop de naam, adres en telnr van de dokter en idem dito voor de kliniek waar je terecht moet voor de xray bij (de dokter en de kliniek zitten twee straten van elkaar vandaan). Nou zat er bij mij een extra note bij dat ik voor een bepaalde datum een afspraak moest maken i.v.m. vakantie van de doker geloof ik (3 weken afwezig, lijkt mij dat dat vakantie is). De hele medische molen moet inderdaad in Amsterdam plaats vinden. Ik kom zelf uit de provincie Groningen en moet om stipt 9.00 uur bij de kliniek zijn voor mijn xray, dus heb een leuk reisje voor de boeg. De formulieren die je van het Consulaat hebt ontvangen moet je dan bij de kliniek en de dokter inleveren en zij zullen er voor zorg dragen dat die dan na je keuring weer bij het Consulaat terrecht komen.
Wat betreft je politie rapport. Daar hoef je inderdaad niet zelf achteraan te gaan, dat doet het Consulaat. Dat staat ook in de checklist die je met package 3 krijgt en ik heb dat ook wel tig keer gelezen, maar goed je gaat een beetje surfen en je ziet wat staan en ineens slaat bij jezelf de twijfel toe. Na ja, in mijn geval dan.....

(ik geef gewoon lekker de zenuwen de schuld

)
Inentingen.....volgens mij heb ik hier ooit eens gelezen dat als je niet meer over een inentingsboekje beschikt je beter al je inentingen opnieuw bij je huisarts zou kunnen laten doen, omdat die dan gewoon vergoed worden door je zorgverzekeraar (al zou ik er wel even je polis op na slaan of informatie over op vragen). Als je namelijk je inentingen moet krijgen tijdens je medische keuring kan dat aardig in de euro's gaan lopen (30-50 euro per inenting). Als ik jouw was zou ik nu gewoon achter je inentingen aan gaan, heb je die in ieder geval gehad en kan je tijdens je keuring gewoon een bewijs van inenting overleggen. Trouwens, die 2 maanden 'aanvraagtijd' geldt dat alleen voor de GGD of ook voor de huisarts? Heb je trouwens nog geprobeerd of de entadministratie in jouw regio eventueel jouw gegevens nog heeft?
Mijn ervaringen wat betreft het interview en de medische keuring laat ik je hier natuurlijk wel weten (zodat je weet wat er je staat te wachten

) Absolutely no problem! Nog zo'n twee weekjes en dan is het zover, ben nu al supernerveus, dus dat wordt nog wat de komende weken

(zal allen maar erger worden

).
Ik geloof dat ik nu alles wel zo'n beetje gehad heb? Na ja, mocht ik iets vergeten zijn dan hoor ik het wel. In ieder geval blijf ik voor jouw en Michele duimen dat jullie ook heel snel je NOA2 krijgen
Em