QUOTE(MarkTexas @ Jun 18 2006, 01:49 PM)

VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE VISA EM!!!!
Ennnnnnnn hoe is het gegaan?
-Hoe is het gegaan met je interview?
-Wat hebben ze je allemaal gevraagd?
-Wat moest je allemaal overleggen alszijnde “bewijs” van een serieuze relatie?
-Wat hebben ze precies in het ziekenhuis met je gedaan?
-Heb je lang moeten wachten in het ziekenhuis?
-Gingen ze “normaal” met je om,…of meer alsof je maar een “nummer” ben?
-Hoe lang heeft de totale interview ongeveer geduurd?
-Heb je lang moeten wachten voordat je aan de beurt was?
-Wat zijn ongeveer de totale kosten vanm docters / xray's/interview/ enzovoorts?
Ennuuh,...je gaat ons toch nog niet AL verlaten he?
many thanks in advance!
Groetjes Mark.
QUOTE(Em&Ed @ Jun 14 2006, 02:06 PM)

Woohoo, I am so happy, happy, happy

.
I will post a review of how it went at the Consulate at the Embassy review part of this site
kun je de link naar dat gedeelte van deze site hier misschien hier neer zetten?
ik kan je review namelijk niet vinden
thx.
Mark.
Thanks
Ik zal mijn review wat betreft het Consulaat wel even copy en pasten (scheelt weer typwerk

en hij pakt mijn link niet )
.....I arrived at the Consulate at 12.30, totally nervous of course. There were already 3 people waiting in front of the gate and while the time passed more people joined. Around 1.15 pm a guard came to the gate and asked who was there with an appointment letter for an immigrant visa. I was number 4 and he let 5 of us inside the gates. I went through the security check and was told to wait with the others in front of a door. There I had to go through another security check and was told to go to booth 5, but that was where everyone was told to go to. When it was my time to go to the booth I was met by a very friendly Dutch guy. He asked me for my name and my passport. He asked for my bank statement which showed you paid the fee and the pics + birth certificate. He also asked for the I-134 + supporting documents. He gave me my xray back and told me to wait untill my name would be called. About 30 minutes later a lady called my name up to a booth, asked me to raise my right hand, asked me to sign a form, asked me how we met, what my fiance's job description was and what I was planning to do in the States. She then took my biometrics, started signing a bunch of papers, closed a folder with my pasport inside and said well, that's it, congratulations you've got your visa! I was out of the building before 2.30 pm......
Het viel me achteraf gezien echt reuze mee. Ik heb geen bewijs van relatie hoeven laten zien. Ik was daar zelf best verbaasd over omdat het toch iets is wat op de checklist staat, maar goed, er is mijn geval nergens naar gevraagd. Ik moet zeggen dat ik het er binnen in het consulaat zelf nogal tsja, hoe zeg je dat, rommelig aan toe ging. Iedereen werd naar één en hetzelfde loket verwezen, waardoor het erg rumoerig was en je de persoon aan de andere kant van het glas niet erg goed kon verstaan. Mijn totale 'interview' heeft nog geen 5 minuten geduurt volgens mij, het wachten vooraf duurde het langst.
Wat betreft de kosten.....xray was 50 euro, bij de dokter was ik 194 euro kwijt (155 euro voor consult en 39 euro voor de bmr-injectie die ik heb gehad) en de kosten van de visa zijn 85 euro (moet je voor je interview hebben overgemaakt en je moet je originele bankafschrift met daarop je betaling meenemen naar je interview en daar inleveren).
Wat betreft je vragen over het dokersbezoek.....kijk even op pagina 10 van deze thread

.....(
http://www.visajourney.com/forums/index.ph...opic=176&st=135 )
Zolas het er nu naar uitziet vertrek ik op 17 juli uit Nederland.....al over 4 weken dus

Ik zal dus een paar drukke weekjes voor de boeg hebben, maar goed, it'll be worth it.
Hebben jullie inmiddels al wat gehoord met betrekking tot het RFE gedoe vanwege dat IMBRA ding?
Als je nog meer vragen hebt, gewoon vragen hoor!