keltic
May 26 2006, 07:42 PM
just popped on this thread to say that out of the blue, Tobe got his letter from the dept of homeland security with an interview date for this july... we were quite pleasantly surprised... the website shows them working on applications from over a year ago, and we filed in dec
WOOOO HOOOO!!!!!!!
Em&Ed
May 27 2006, 02:23 AM
QUOTE(keltic @ May 26 2006, 07:42 PM)

just popped on this thread to say that out of the blue, Tobe got his letter from the dept of homeland security with an interview date for this july... we were quite pleasantly surprised... the website shows them working on applications from over a year ago, and we filed in dec
WOOOO HOOOO!!!!!!!
That's good news Keltic

. Congrats
MarkTexas
May 27 2006, 03:31 AM
QUOTE(keltic @ May 27 2006, 02:42 AM)

WOOOO HOOOO!!!!!!!
Everyone knows that their website is wayyyyy behind the real deal!
CONGRADS to both of you!!!
Mark.
MarkTexas
May 27 2006, 04:27 AM
QUOTE(Em&Ed @ May 27 2006, 01:27 AM)

Ik zal even beginnen met de medische keuring, want die heb ik de dag na pinksteren. Ik kreeg in package 4 naast de uitnodiging voor het interview een rits formulieren die voor de medische keuring nodig zijn. Daar moet je alleen je persoonsgegevens op invullen, de rest zal wel door de dokter gedaan worden neem ik aan. Tevens zat daar een formulier met daarop de naam, adres en telnr van de dokter en idem dito voor de kliniek waar je terecht moet voor de xray bij (de dokter en de kliniek zitten twee straten van elkaar vandaan). Nou zat er bij mij een extra note bij dat ik voor een bepaalde datum een afspraak moest maken i.v.m. vakantie van de doker geloof ik (3 weken afwezig, lijkt mij dat dat vakantie is). De hele medische molen moet inderdaad in Amsterdam plaats vinden. Ik kom zelf uit de provincie Groningen en moet om stipt 9.00 uur bij de kliniek zijn voor mijn xray, dus heb een leuk reisje voor de boeg. De formulieren die je van het Consulaat hebt ontvangen moet je dan bij de kliniek en de dokter inleveren en zij zullen er voor zorg dragen dat die dan na je keuring weer bij het Consulaat terrecht komen.
Wat betreft je politie rapport. Daar hoef je inderdaad niet zelf achteraan te gaan, dat doet het Consulaat. Dat staat ook in de checklist die je met package 3 krijgt en ik heb dat ook wel tig keer gelezen, maar goed je gaat een beetje surfen en je ziet wat staan en ineens slaat bij jezelf de twijfel toe. Na ja, in mijn geval dan.....

(ik geef gewoon lekker de zenuwen de schuld

)
Inentingen.....volgens mij heb ik hier ooit eens gelezen dat als je niet meer over een inentingsboekje beschikt je beter al je inentingen opnieuw bij je huisarts zou kunnen laten doen, omdat die dan gewoon vergoed worden door je zorgverzekeraar (al zou ik er wel even je polis op na slaan of informatie over op vragen). Als je namelijk je inentingen moet krijgen tijdens je medische keuring kan dat aardig in de euro's gaan lopen (30-50 euro per inenting). Als ik jouw was zou ik nu gewoon achter je inentingen aan gaan, heb je die in ieder geval gehad en kan je tijdens je keuring gewoon een bewijs van inenting overleggen.
Trouwens, die 2 maanden 'aanvraagtijd' geldt dat alleen voor de GGD of ook voor de huisarts? Heb je trouwens nog geprobeerd of de entadministratie in jouw regio eventueel jouw gegevens nog heeft?Mijn ervaringen wat betreft het interview en de medische keuring laat ik je hier natuurlijk wel weten (zodat je weet wat er je staat te wachten

) Absolutely no problem! Nog zo'n twee weekjes en dan is het zover, ben nu al supernerveus, dus dat wordt nog wat de komende weken

(zal allen maar erger worden

).
Ik geloof dat ik nu alles wel zo'n beetje gehad heb? Na ja, mocht ik iets vergeten zijn dan hoor ik het wel. In ieder geval blijf ik voor jouw en Michele duimen dat jullie ook heel snel je NOA2 krijgen
Em
0900AM in Amsterdam?
Das een mooie klote tijd zeg,...precies midden in de spits!
Van Groningen vandaan is het wellicht niet onverstandig om vroeg te vertrekken, om de ochtend spits voor te zijn!
Ik zit in 't zuiden van NL voor mij is Amsterdam (zonder files) dik 2 uur rijden.
Echter middels mijn werk zit ik regelmatig in de omgeving Hoek van Holland, midden NL & Schiphol en weet dus als geen ander dat je voor 0600AM voorbij de drukste punten moet zijn in de ochtend.
Doe je dat niet,...dan kun je aansluiten,...de A9 & A10-ring Amsterdam staan meestal rond 0700AM potdicht.
Wellicht kun je met deze "routeplanner" http://www.routenet.nl/ de beste en snelste route plannen! 
De GGD moet ongeveer een maand vantevoren weten welke inentingen je moet hebben.
De twee maanden "aanvraagtijd" geld voor mijn huisarts.
Hellaas kon zowel de GGD als mijn huisarts mijn inentingen verleden niet meer opvragen, omdat de "bewaar" periode ongeveer 5 jaar geleden is verlopen
Echter konden ze wel garanderen (gezien mijn leeftijd) dat ik bepaalde inentingen die je voor Amerika ook moet hebben, in mijn jeugd al wel gehad heb, echter zijn die nu wel uitgewerkt.
Dus zit ik er inderdaad aan te denken, om alvast met de GGD maar een afspraak te maken.
En ze de gehele lijst met inentingen alvast kunnen aanbrengen, zodat ik inderdaad voor de keuring gewoon een bewijs van inenting overleggen. 
Plus wat al gedaan is, kan vast afgevinkt worden op de lijst van alle andere dingen die nog gedaan moeten worden 
Zeg Em,
Zijn die documenten die ze opvragen in die lijsten/pakketten alleen te verkrijgen tijdens kantoor uren of ook anders?
Indien ze alleen op te vragen zijn tijdens kantoor uren,…moet ik denk ik een week ofzo vrijaf nemen.
En WIJ blijven natuurlijk voor JULLIE duimen.
In iedergeval alvast heel veel succes/ toy, toy, toy met je interview!!!
Em&Ed
May 27 2006, 12:39 PM
QUOTE(MarkTexas @ May 27 2006, 04:27 AM)

0900AM in Amsterdam?
Das een mooie klote tijd zeg,...precies midden in de spits!
Van Groningen vandaan is het wellicht niet onverstandig om vroeg te vertrekken, om de ochtend spits voor te zijn!
Ik zit in 't zuiden van NL voor mij is Amsterdam (zonder files) dik 2 uur rijden.
Echter middels mijn werk zit ik regelmatig in de omgeving Hoek van Holland, midden NL & Schiphol en weet dus als geen ander dat je voor 0600AM voorbij de drukste punten moet zijn in de ochtend.
Doe je dat niet,...dan kun je aansluiten,...de A9 & A10-ring Amsterdam staan meestal rond 0700AM potdicht.
Wellicht kun je met deze "routeplanner" http://www.routenet.nl/ de beste en snelste route plannen! 
De GGD moet ongeveer een maand vantevoren weten welke inentingen je moet hebben.
De twee maanden "aanvraagtijd" geld voor mijn huisarts.
Hellaas kon zowel de GGD als mijn huisarts mijn inentingen verleden niet meer opvragen, omdat de "bewaar" periode ongeveer 5 jaar geleden is verlopen
Echter konden ze wel garanderen (gezien mijn leeftijd) dat ik bepaalde inentingen die je voor Amerika ook moet hebben, in mijn jeugd al wel gehad heb, echter zijn die nu wel uitgewerkt.
Dus zit ik er inderdaad aan te denken, om alvast met de GGD maar een afspraak te maken.
En ze de gehele lijst met inentingen alvast kunnen aanbrengen, zodat ik inderdaad voor de keuring gewoon een bewijs van inenting overleggen. 
Plus wat al gedaan is, kan vast afgevinkt worden op de lijst van alle andere dingen die nog gedaan moeten worden 
Zeg Em,
Zijn die documenten die ze opvragen in die lijsten/pakketten alleen te verkrijgen tijdens kantoor uren of ook anders?
Indien ze alleen op te vragen zijn tijdens kantoor uren,…moet ik denk ik een week ofzo vrijaf nemen.
En WIJ blijven natuurlijk voor JULLIE duimen.
In iedergeval alvast heel veel succes/ toy, toy, toy met je interview!!!
Yeps, het is inderdaad 9 am in Amsterdam. Eén van mijn zussen gaat met me mee, ze heeft die week namelijk vakantie en we gaan na de keuring lekker Amsterdam in om even te shoppen. Nou kwam zij met de oplossing.....ze heeft een vriendin in Almere wonen en daar is ze vandaag heen voor een verjaardag en ze zou vragen of wij eventueel niet de avond ervoor bij haar zouden kunnen slapen zodat we met de trein naar Amsterdam kunnen gaan. Is maar een half uurtje vanaf Almere. Ik zou ook om 5.15 am de eerste trein vanuit Groningen kunnen nemen natuurlijk (ben ik om half 8 op het CS in A'dam).....

. Het plan is dus om met het openbaar vervoer te gaan om inderdaad niet ergens in de ochtendspits vast komen te zitten (zouden we die willen ontwijken zouden we hier wel om 4 uur in de ochtend weg mogen gaan

). Maar goed, op de NS kan je ook niet echt vertrouwen dus dat wordt nog even puzzelen met tijdschema's enzo, maar ik ben liever een uur ofzo te vroeg dan een minuut te laat.
Ik zit even zo na te denken, maar ik heb naast een internationale geboorteakte verder geen documenten aangevraagt (na ja, ik moest wel een nieuw paspoort aanvragen aangezien die van mij bijna verlopen was). Oh ja, en je hebt een speciaal formaat pasfoto's nodig voor de medische keuring en het Consulaat. Het politie certificaat wordt dus door het Consulaat zelf gedaan. De internationale geboorteakte kan je opvragen in de Gemeente waar je geboren bent. Die van mij kostte bijna 12 euro per stuk (heb 4 exemplaren in huis na een tip dat je verderop in het prces die dingen ook nog nodig bent). Voor de rest moet je gewoon alle formulieren invullen die je van het Consulaat krijgt en gewoon de instructies volgen, het wijst zicht vanzelf.
Mocht er me nog iets te binnen schieten laat ik dat natuurlijk wel even weten

Voor nu ga ik er vandoor en even lekker op de bank voor de buis hangen. Ben de hele dag weg geweest en heb niet veel slaap gehad afgelopen nacht dus ik ga ever lekker relaxen nu
Em
MarkTexas
May 27 2006, 03:02 PM
Hoi Em,
Over paspoorten gesproken.
De mijne verloopt pas in 2008,….echter ben ik dan waarschijnlijk al een jaar of wat in the USA.
Echter was ik toch van plan om net voor mijn definitief vertrek vooralsnog een nieuw Nederlands paspoort te laten maken.
Weet jij toevallig of dat het mogelijk is om de oude stempels van de USA bezoekjes/vakanties over te laten zetten in een nieuw NL paspoort?
Of is het eventueel mogelijk om je oude paspoort (met stempels) terug te verkrijgen?
Of misschien maar gewoon ff mijn gemeentehuis contacteren over deze kwestie?
Met de vriendelijke groeten,
Mark.
Em&Ed
May 27 2006, 04:04 PM
QUOTE(MarkTexas @ May 27 2006, 03:02 PM)

Hoi Em,
Over paspoorten gesproken.
De mijne verloopt pas in 2008,….echter ben ik dan waarschijnlijk al een jaar of wat in the USA.
Echter was ik toch van plan om net voor mijn definitief vertrek vooralsnog een nieuw Nederlands paspoort te laten maken.
Weet jij toevallig of dat het mogelijk is om de oude stempels van de USA bezoekjes/vakanties over te laten zetten in een nieuw NL paspoort?
Of is het eventueel mogelijk om je oude paspoort (met stempels) terug te verkrijgen?
Of misschien maar gewoon ff mijn gemeentehuis contacteren over deze kwestie?
Met de vriendelijke groeten,
Mark.
Ik heb mijn oude paspoort gewoon terug gekregen toen ik mijn nieuwe kwam ophalen.....ze maken in elke hoek een gat en that's it. Ik heb wel even uitgelegd waarom ik hem terug wilde, maar het was verder geen probleem. Het lijkt mij toch dat dat in elke gemeente wel hetzelfde zal zijn?
tmma
May 29 2006, 03:27 PM
QUOTE(Em&Ed @ May 26 2006, 06:51 PM)

QUOTE(tmma @ May 26 2006, 09:48 AM)

How did your cat do today at the vets today, Em? Everything Ok, I hope, although I imagine your cat is in a bad, bad mood right now.......
Pre interview nerves??? It's so understandable! I imagine Mark will be feeling that before his!I am going to be a basket case when it's time for the AOS interview-running around getting paperwork, etc etc etc!
The stress never ends! But it is SO worth it
All I need is the NOA2-I have everything else ready to go to him as soon as we get it-but it seems the SC have stopped again
It will come through eventually.....
One day closer!
Hang on in there!
Michele

Hey Michele,
Well, my cat survived the whole vet thing. Actually she behaved perfectly! (and she wasn't too pissed at me either when I got her home again

) She got 2 shots + the micro chip and her international animal passport. I will only have to get her checked again 3 days before I will leave this country, so for now the cat's been taken care off. An hour before I had to go to the vet the fire alarm went off in my apartment building so that freaked me out a little (the cat also, she can't stand the high pitched noise the alarm makes). It was a false alarm though, but still....argh.
You're right, the stress is definitly worth it, but it makes me feel like 20 years older at the moment

Ed's also working a lot these days so our time online is a bit limited and that's not helping me a lot either. I understand it, but doesn't mean I like it

.
The reason for the hold up in petitions is that because now the US petitioner has also got to go through some form of criminal background check? I think I read that somewhere on this site, but I might be mistaken (I'm not reading a whole lot of info anymore these days due to the whole me freaking out over the police certificate thing

)
Well, like I told Mark.....ik blijf voor jullie duimen!!!!!
Em

BUMP!
Just bumping and checking in to say Hi

Mark

and
Hi Em

and
Congrats Keltic
Happy Memorial Day everyone!
jolanda
May 30 2006, 09:52 AM
hallo allemaal
ben een tijd niet in dit forum geweest, maar wou jullie laten weten dat wij ons AOS interview op 29 juni hebben, woohoo.
Voor de dutchies die nog op hun consulaat interview wachten en zich nerveus maken. Nergens voor nodig, er is mij NIETS gevraagd. Ik kreeg meer persoonlijke vragen bij binnenkomst en vertrek van de beveiligingsbeambte, die nogal praatgraag was lol.
Ik durf het bijna niet te vragen maar al Oranje koorts? Ik probeer zo veel mogelijk op ESPN2 te volgen, die zenden alle wk wedstrijden uit. Mijn moeder heeft een pakket met allemaal oranje spullen samengesteld voor Jason, en ze wil foto's als hij alles aan heeft en een goede Oranje supporter is
Em&Ed
May 30 2006, 04:42 PM
QUOTE(jolanda @ May 30 2006, 09:52 AM)

hallo allemaal
ben een tijd niet in dit forum geweest, maar wou jullie laten weten dat wij ons AOS interview op 29 juni hebben, woohoo.
Voor de dutchies die nog op hun consulaat interview wachten en zich nerveus maken. Nergens voor nodig, er is mij NIETS gevraagd. Ik kreeg meer persoonlijke vragen bij binnenkomst en vertrek van de beveiligingsbeambte, die nogal praatgraag was lol.
Ik durf het bijna niet te vragen maar al Oranje koorts? Ik probeer zo veel mogelijk op ESPN2 te volgen, die zenden alle wk wedstrijden uit. Mijn moeder heeft een pakket met allemaal oranje spullen samengesteld voor Jason, en ze wil foto's als hij alles aan heeft en een goede Oranje supporter is

Hoi Jolanda, gefeliciteerd met jullie AOS interview en alvast veel succes

! Ik heb over 2 weken mijn interview op het Consulaat. Ik ben aan de ene kant super nerveus en aan de andere kant heb ik zoiets van ik laat het maar over me heenkomen (al wint de nerveusiteit hoor.....

)
Tsja, de Oranje koorts.....het ziet in de winkels al een tijdje behoorlijk oranje uit in ieder geval. En je komt ook alweer straten tegen die echt compleet oranje versierd zijn (en ook al enige weken zelfs). Wel weer leuk om te zien enzo, nu maar hopen dat het Nederlands elftal een beetje behoorlijk voetbalt op het WK
tmma
Jun 2 2006, 03:22 PM
Em&Ed
Jun 5 2006, 04:35 AM
MarkTexas
Jun 5 2006, 04:00 PM
tmma
Jun 6 2006, 07:11 AM

Good Luck

today, Em, let us know it all goes!

Michele
Em&Ed
Jun 6 2006, 05:08 PM
Well, I survived the medical

I'll write down tomorrow how it all went and stuff, because right now I am just so tired I really just want to go to bed

. I've been up since 6 am, been in Amsterdam till 6 pm (medical and of course lots of shopping

) Stayed at my sister's friend's house till almost 9 pm and didn't get back over here, wayyyyy up north till almost 11.30 pm. So, I just had a reallyyyyy long day.....

. Just thought I'd let you know for now that everything went ok

.
Sorry to hear there's still now news on your case Michele and Mark. I am still keeping my fingers firmly crossed for you though!
jackybeertje
Jun 8 2006, 09:24 AM
Hi, Ik ben bezig met mijn k1 en heb een vraagje. Heeft het consulaat in amsterdam ook en email adres waar je heen kan mailen als je een rvaag hebt? Er zijn me wat dingen uit pakket 3 niet duidelijk en de foon wordt niet opgenomen

-hugs-
Tobester
Jun 8 2006, 09:48 AM
Wellicht kun je het hier vinden...wat wil je weten?
jackybeertje
Jun 8 2006, 09:58 AM
Ok daar komt tie.
Op het instructie formulier staat dat ik DS-230 part 1, DS-156 2X en Ds 156K (zonder handtekening) zo snel mogelijk moet invullen en terug sturen.
Dan staat er bij dat ik voor elk kind dat mee gaat ook nog eens in 2voud het DS 156 formulier moet meesturen.
Ok dat vat ik ook nog.
Maar al kijk ik op de formulieren zelf en kijk op de DS 230 daar staat op dat ik die voor elk kind ook moet invullen?
En bij de DS 156K moet ik een geboorte certificaat meesturen en voor mijn zoon en bewijs van scheiding en bewijs van mijn contact met mijn verloofde.... Maar tot zo ver ik weet hoor je die dingen toch mee te nemen naar je interview, dus ik ben wat verward waarom dat dus op het DS 156K formulier staat.
En waarom op de DS 230 staat dat ik het voor mijn zoon moet insturen en bij de algehele instructies(checklist) niet.
Ik heb moeite met dingen overzichtelijk zien en al die formulier en fijn in het engels maakt het niet makkelijker.
-hugs-
Tobester
Jun 8 2006, 11:01 AM
Ok zover het kids betreft ben ik niet erg thuis in de materie.
Ik weet dat de hele papierwinkel wat overdonderend overkomt, maar laat je niet gek maken!
Als ze geboorteaktes e.d. willen hebben, gewoon opsturen (maak wel ff kopietjes voor jezelf). Beter teveel dan te weinig. sommige dingen zul je dubbel doen maar dat hoort nou eenmaal bij de ambtenarij, en da's over de hele wereld hetzelfde.
mijn advies is: stuur alles wat ze willen hebben op, ook al lijkt het onlogisch of onnodig.
Maak kopieen voor jezelf van alles wat je opstuurt en leg een klein archief (op datum) aan zodat je het spoor niet bijster raakt.
Heeft mij heel wat hoofdbrekens bespaard
jackybeertje
Jun 8 2006, 11:05 AM
Maakt het nog uit hoe snel je het terug stuurt? want er staat onmiddelijk, maar ik kom niet onmiddelijk aan mijn geboorte acte, die moet ik per brief opvragen bij de gemeente waar ik geboren ben en daar zal toch wel een paar week overheen gaan gok ik tot ik dat heb. Ok dan moet ik die dus meteen 2 keer aanvragen als ik het ook weer mee moet nemen naar mijn interview.
Tobester
Jun 8 2006, 11:17 AM
Hoe sneller hoe beter natuurlijk, maar je zult op je internationale geboorteakte moeten wachten. Er staat 10 dagen voor, maar ik had de mijne (Rotterdam) binnen 3 dagen.
Ik heb er maar meteen 5 aangevraagd, je hebt ze in de States ook nodig voor je werkvergunning enzo. Kosten +/- 10 euro
Em&Ed
Jun 8 2006, 11:46 AM
Hoi Jackybeertje, welkom in dit Nederland topic

.
Ik zou ook gewoon een paar exemplaren opvragen van je internationale geboorteakte. Ik kon ze gelijk meenemen aangezien ik nog steeds in mijn geboorteplaats woon, dus hoe lang het duurt als je ze schriftelijk aanvraagt dat weet ik niet. Dat woordje onmiddelijk moet je een beetje met een korreltje zout zien hoor. Ik moest nog een nieuw paspoort aanvragen en aangezien je je paspoortnummer moet invullen kon ik mijn formulieren niet eerder opsturen dan toen ik mijn nieuwe paspoort had opgehaald en ik was toen inmiddels al weer bijna 2 weken verder. Wat betreft dingen invullen met betrekking tot kinderen, daar heb ik geen ervaring mee. Ik zou gewoon het advies van Tobester opvolgen en gewoon alles opsturen waar ze om vragen. Dan hebben ze dadelijk alles maar dubbel, maar da's nog altijd beter dan dat er iets ontbreekt.
Succes
jackybeertje
Jun 8 2006, 12:24 PM
ok dank jullie wel. Ik vul gewoon die beide formulieren denk ik ook maar dubbel in dan. de ene omdat bij de beschrijving stond die zij gaven en de andere omdat het op dat formulier zelf staat. En ok zal dat direct dan met een korreltje zout nemen en morgen direct wel de gemeente uit mijn geboorte plaats bellen en vragen hoe ik dat schriftelijk kan aanvragen en hoe dat verder werkt.
bedankt voor het meedenken en ben al iets minder gestressed

-hugs-
Tobester
Jun 8 2006, 12:43 PM
DE snelste manier: vraag om een faxnummer, maak een kopie van je paspoort, een begeleidend briefje erbij waarin je je persoonsgegevens geeft en de reden voor je aanvraag (K1), fax dit naar de gemeente. Ze sturen je de internationale geboorteakes op met een rekening erbij. Rekening betalen, kopie van je betalingsbewijs maken.
Klaar!

Doe de geboorteaktes bij de rest van je papieren( die je natuurlijk al bij elkaar hebt gezocht, ingevuld en ondertekend

), opsturen naar het consulaat en.... wachten maar op je interview/medisch onderzoek datum!
jackybeertje
Jun 8 2006, 01:58 PM
nee joh de rest van de papieren ben ik nog niet aan toe. ben pas bij deel 1 van wat ik moet invullen en opsturen de checklist kan pas later, mijn vriend zit 3 week in missippi voor the national guard en komt eind juni pas weer thuis en kan me dan pas voorzien van welk formulier hij als sponsor ook maar moet invullen.
Ik ga morgen de formulieren invullen en opvragen wat ik mee moet sturen met de eerste zending en daarna uitzoeken wat ik moet hebben voordat ik de checklist terug stuur.
-hugs-
jackybeertje
Jun 9 2006, 12:16 AM
Bah zit ik die formulieren nog eens goed door te lezen staat er ook op dat ik evidence of financial suport moet mee sturen. Daar gaat wel een maand overheen voordat ik dat heb

Hebben jullie ook bij dat DS-156K al die papieren mee moeten sturen?
Ik heb echt nog nooit ergens gelezen dat je allemaal papieren ook mee moet sturen.
-hugs-
jackybeertje
Jun 9 2006, 02:37 AM
Hehe, heb iemand te pakken gekregen bij het consulaat. Wow ze wist zelf wie ik was. Ik hoef de formulieren alleen maar op te sturen en vandaag krijg ik nog extra formulieren want ze was de gene voor mijn zoontje vergeten mee te sturen en gewoon insturen en geen verdere documenten erbij.
-hugs-
Em&Ed
Jun 9 2006, 04:02 AM
Hoi jackybeertje, lekker stressen he dit hele gedoe

. Het I-134 formulier en bijbehorende dingen moet je pas meenemen naar je interview hoor. Je moet nu dus alleen maar de DS-230 part 1, DS-156 2X en DS 156K formulieren opsturen. Pas als je alle andere dingen bijelkaar hebt moet je de checklist opsturen, waarna ze package 4 naar je toesturen (interviewdate en medische gedoe). Nog een paar daagjes en dan heb ik mijn interview. Ik zit af en toe behoorlijk te stressen en elke keer maar te denken what if , what if, what if. Drukte om helemaal niks natuurlijk, maar goed, het hoort er nu eenmaal bij denk ik.
jackybeertje
Jun 9 2006, 04:39 AM
ik zal aan je denken dinsdag. Ik stress nu al, dus wil nog niet denken aan mijn interview. Ok misshien maar wel, want nog geen idee hoe ik daar moet komen.
Em&Ed
Jun 9 2006, 04:41 AM
QUOTE(jackybeertje @ Jun 9 2006, 04:39 AM)

ik zal aan je denken dinsdag. Ik stress nu al, dus wil nog niet denken aan mijn interview. Ok misshien maar wel, want nog geen idee hoe ik daar moet komen.
Bedoel je hoe je bij het consulaat moet komen?
jackybeertje
Jun 9 2006, 06:38 AM
jep dat bedoel ik.
Em&Ed
Jun 9 2006, 09:40 AM
In package 4 zit een kaartje met daarop de ligging van het consulaat, de dokter en de kliniek en dat wijst zich vanzelf. Ik ben met het openbaar vervoer naar de xray kliniek gegaan. Tramlijn 16 vanaf Amsterdam CS en die komt zelfs langs het consulaat

.
jackybeertje
Jun 9 2006, 10:58 AM
haha dat kan nog leuk worden. Hopelijk kan ik tegen die tijd iemand vinden om met me mee te gaan. Ik in het OV en de grote stad gaan helaas niet zo goed samen, helaas.
Em&Ed
Jun 9 2006, 02:44 PM
Ik had mijn zus bij me. We zijn na het onderzoek bij de dokter lekker gaan shoppen in Amsterdam en dat was reuze gezellig

. Lukt het trouwens een beetje met het invullen van alle formulieren?
jackybeertje
Jun 9 2006, 03:17 PM
Ik heb voor mezelf op de pc ingevult. Vind ik toch wat netter dan schrijven. En gelukkig even apart gelegd en daarna weer doorgelezen, want natuurlijk had ik data omgedraaid enzo. Maar verder lukt het gelukkig wel. Heb vandaag ook de formulieren gekregen die ik voor de kleine moet invullen.
Maar ik ga ze toch gewoon voor eggies ook downloaden en op de pc invullen. En mijn SO heeft me geholpen met de vragen die ik niet begreep. Het gaat wel goedkomen. Ben wat minder gestressed

-hugs-
Em&Ed
Jun 9 2006, 04:44 PM
Ik heb vandaag allerlei emails, screen prints van webcam conversations etc uitgeprint en moet morgen nog een paar dingen kopieëren en dan ben ik all ready and set to go for the interview. Zegt mijn zus vanmiddag ook nog tegen me, goh, jij bent niet bijgelovig he, aangezien het wel de dertiende is dinsdag.....argh
jackybeertje
Jun 9 2006, 11:33 PM
hehe gelukkig valt het niet op een vrijdag

Dus je bent helemaal klaar een voorbereid?
Ik hoop dat je van je weekend kan genieten en niet zenuwachtig bent ofzo.
-hugs-
Em&Ed
Jun 10 2006, 02:23 AM
Ik ga lekker van het het mooie weer genieten dit weekend. Op het moment ben ik niet echt zenuwachtig, maar dat zal nog wel weer komen en maandag zal ik helemaal wel lopen te stuiteren

. Ik heb net even je timeline bekeken. Julie hebben ook vrij snel een NOA 2 gekregen

Trouwens, ik ben helemaal niet nieuwsgierig ofzo hoor (ahum), maar waar in de States ga je wonen?
jackybeertje
Jun 10 2006, 02:29 AM
De kleine en ik gaan ook ze lekker van de zon genieten. Nog een paar boodschapjes doen en dan lekker naar de speeltuin.
Helaas kan ik de papieren niet invullen, want moet het consulaat weer bellen. In de tweede brief die ik kreeg stond dat ik een gerechtelijke uitspraak moet meesturen dat ik de ouderlijke macht heb. Maar ben nooit met zijn vader getrouwd geweest, dus dat heb ik automatisch. Dus dan maar even vragen wat ze dan willen.
Ik ga naar hawaii en dan Maui om precies te zijn. En waar kom jij terecht?
-hugs-
Em&Ed
Jun 10 2006, 04:46 PM
Zo, enkele uurtjes later en een zonnebrandje rijker

..... Zo, Hawai is niet verkeerd zeg. Ikzelf ga naar Florida, Space Coast, dus ik zoek ook de zon op

. Ik zie al wel dat er in jouw geval wat meer dingen bij komen kijken in verband met je zoontje (in ieder geval meer papierwerk). Ik had vandaag nog wat dingen willen uitprinten enzo, maar had er even geen zin in. Ah well, ik heb nog 2 dagen de tijd.....
By the way, Michele and Mark, any news on your case yet? Mark, ben je er al achter hoe je pm werkt, kan ik je even korte omschrijving van het hele dokter gebeuren sturen.
jackybeertje
Jun 11 2006, 04:02 AM
Ja er komt genoeg bijkijken met een kleine.
We waren ons vandaag aan het verdiepen in de proof of evidence of support. Ok hij heeft een statement nodig van de bank met een aantal dingen. En een statement van zijn werkgever met een aantal dingen.
Moeten we ook zijn tax papers van de afgelopen 3 jaar hebben? en als hij niet voldoet aan de eisen welke formulieren hebben we nodig voor de co-sponser?
En moeten alle documenten orgineel zijn of zijn copietjes ook genoeg.
-hugs-
MarkTexas
Jun 11 2006, 04:02 PM
Hoi Em,
Ten eerste mijn excusses voor het wat “laat” schrijven / vragen.
Tjah,…je weet hoe ’t gaat hé,…druk,. druk, druk, werken, werken, werken, ennn wanneer je dan weer online wil gaan heb je opeens
geen internet juice?!?!?
Maargoed,…probleem is opgelost, en ben er weer!
Ennnnnnnn?
-Hoe is het gegaan met je interview?
-Wat hebben ze je allemaal gevraagd?
-Wat moest je allemaal overleggen alszijnde “bewijs” van een serieuze relatie?
-Wat hebben ze precies in het ziekenhuis met je gedaan?
-Heb je lang moeten wachten in het ziekenhuis?
-Gingen ze “normaal” met je om,…of meer alsof je maar een “nummer” ben?
-Hoe lang heeft de totale interview ongeveer geduurd?
-Heb je lang moeten wachten voordat je aan de beurt was?
-Moest je nog iets doen misschien?-(national anthem zingen misschien?)
LOL
Mijn excuses voor de vele vragen!
En,…indien alle vragen beantwoorden je misschien iets te ver gaat op ’t openbare wwweb,….dan wil ik je ook mijn e-mail adres wel geven hoor. (llat maar ff weten hoe of wat)
Voor wat betreft “ONZE” zaak; is er hellaas weer /nog steeds
geen nieuws.
De Amerikaanse overheid heeft zelfs alle “time-lines” op hun website ook al verwijderd, ofwel,…nu weten we helemaal niet meer wanneer er een eind aan onze “visa journey” zit komen! Zuuuuuuuuuuuuuucht!
Maargoed,…we blijven P O S I T I E F denken!!
Tot de volgende keer maar weer.
Heyyy een nieuwe Nederlander,
Jackybeertje, welkom op deze fantastische site, en heel veel succes met jullie zaak!!! 
Groetjes Mark.
jackybeertje
Jun 11 2006, 11:53 PM
Dank je wel mark voor je welkom. Noem em maar jac hoor ;-)
Enne ik wil graag ook wel al die antwoorden horen omdat het voormij ook al erg dichtbij is.
-hugs-
Em&Ed
Jun 12 2006, 05:19 AM
Nou ik zal even beginnen met het beantwoorden van een paar dingetjes. Bij de kliniek waar je xray genomen wordt, moet je naar het 'tuinhuisje'. Nou vond ik het gewoon een bouwkeet, maar goed, het zal wel. Daar kom je binnen, je drukt op een bel, waarna er een nogal chagarijnige mevrouw verscheen (ochtendhumeur?).Die vroeg om een formulier en vervolgens kon ik in het omkleedhok me van boven uitkleden, waarna ze de foto nam. Ik mocht me vervolgens weer aankleden en weer in de wachtruimte plaatsnemen en 1 minuut later kwam ze vragen om 50 euro en dat was het dan. Al met al heeft het nog geen 5 minuten geduurd.
Op dus naar de dokter. Daar ben ik maar lopend heen gegaan aangezien die afspraak pas om 10 uur was (xray was om 9 uur, maar ik was al voor 9 weer buiten). Ik heb me gemeld bij de assistente en ben toen maar in de wachtkamer gaan zitten. Na een tijdje kwam de assistente (aardige mevrouw) er bij zitten en vroeg om de formulieren, pasfoto's, paspoort en inentingsboekje. Eén van de formulieren moest ik daar ter plekke verder invullen (gewoon ja of nee aankruisen), handtekening zetten en ik mocht ook direct even in een bekertje plassen. Ik kon weer plaatsnemen in de wachtkamer en zou zo door de dokter geroepen worden. De dokter vond ik een erg aardige man. Hij begon met het vervelendste, namelijk het bloedprikken, maar dat viel reuze mee. Toen wat vragen beantwoorden en vervolgens meten, wegen, bloedruk meten, ademhalingscontrole, met je voeten tegen elkaar aan staan en armen recht vooruit en ogen dicht en een aantal seconden zo blijven staan en vervolgens kreeg ik nog een injectie en dat was het dan. Daarna nog even afrekenen (ik was 194 euro kwijt) en toen kon ik weer gaan.
Eigenlijk stelde het niet zo heel veel voor dus en het medische gedeelte is dan ook niet iets om je erg druk over te maken.
Tsja, de vragen met betrekking tot het interview kan ik pas na morgen bantwoorden

. Ik ben na een lekker relaxed weekend nu toch wel enigzins erg nerveus aan het worden (van slapen zal vannacht wel niet veel terecht komen). Ik zal morgenochtend al om half 10 in Amsterdam zijn. Ik ga namelijk met de trein (ik moet hier al om half 7 weg) en laat niets aan het toeval over (vertragingen enzo). Wel een beetje erg vroeg, maar in dit geval liever een paar uurtjes te vroeg dan te laat en zo heb ik lekker de tijd om rustig richting het consulaat te gaan enzo.
Trouwens Mark, da's balen zeg dat jullie nog niet weten waar je aan toe bent!
jackybeertje
Jun 12 2006, 01:18 PM
Ik wens je heel veel succes voor morgen en ik wil alles tot in detail weten graag.
Ik ga er vanuit dat je contant geld moet nemen naar de medical en moet je ook nog geld neer tellen bij je interview?
-hugs-
Em&Ed
Jun 12 2006, 01:32 PM
Medical is inderdaad cash en interview moet je vooraf betalen en je bankafschrift met daarop je betaling moet je meenemen. Heb vanmiddag alles nog eens gechecked en ben er nu klaar mee. Ik kijk ook niet weer, want daar maak ik mezelf alleen maar gek mee (en ik ben al gek genoeg

) En tuurlijk laat ik hier weten hoe het allemaal is gegaan
Em&Ed
Jun 13 2006, 04:15 PM
jackybeertje
Jun 13 2006, 04:42 PM
Gaaf, gefeliciteerd. Ben onwijs blij voor je.
Ik ben benieuwd hoe het gegaan is. En wanneer ga je en wanneer is de trouwdag?
-hugs-
tmma
Jun 13 2006, 08:35 PM
Em&Ed
Jun 14 2006, 07:06 AM
Woohoo, I am so happy, happy, happy

.
I will post a review of how it went at the Consulate at the Embassy review part of this site, so any of you who want to know how it all went over there just check that section out ok! Of course if you still have questions after that I will be more than happy to answer them.
I've been reading up on that whole IMBRA law thingie and the effect it has on petitions. I really hope it will all be soon over for you guys Michele so you can also move on to the next step in this whole process

.
I am not sure yet when I will fly out to FL (but def as soon as possible). As soon as I get my passport back from the Consulate (probably tomorrow) I will go to a travel agency and see what my options are on affordable flights for July. As soon as I've got my flight sorted it out I can end the lease contract of my apartment and stuff like that. I did already pack away a few things today that my sister would like to have (books, cd's), so I will do little things like that in the mean time. I want to be out of here by no later then the end of July, but like I said, it al depends on the flight I can (afford to) book.
Jackybeertje, onze trouwdag is ook een beetje afhankelijk van wanneer ik uit Nederland vertrek, maar in ieder geval zo snel mogelijk nadat ik in FL geland ben. We maken er geen grote happening van hoor, gewoon met zijn tweetjes en 2 getuigen en that's it
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.